Jump to content
Sykepleiediskusjon

Timeplan sykepleierstudiet


Guest Hilde

Recommended Posts

Hei

 

Jeg prøver å lete meg frem til timeplan på sykepleierstudiet, heltid. Hvordan ser en typisk uke ut?

 

Jeg er 36 år, med to barn som vurderer sykepleierstudiet. Jeg forstår at med god studieteknikk kommer man langt, men frykten for å ikke mestre - spesielt i tanke på tiden stopper meg. Jeg har prøvd å forhøre meg litt med bekjente som har studert, og de mener at hvis man ser på studiet som en jobb og setter av tid 5 dager i uken fra for eksempel 08-15.30 kommer du langt. Stemmer dette? Hvor mange forelesninger er det for eksempel på en uke? Har man mye tid i løpet av denne 'arbeidsdagen' til selvstudie og oppgaveskriving.

 

Et annet spørsmål som jeg også vender tilbake til er oppgaveskriving. Det er mange år siden skolebenken, og har for så vidt aldri vært noen reser i stilskriving. Er dette vanskelig? Erfaringer?

 

Setter veldig stor pris på svar.

 

Mvh Hilde

Link to comment
Share on other sites

Som grunnprinsipp tror jeg et fulltidsstudium tilsvarer omtrent arbeid tilsvarende 40 t pr uke. Dette inkluderer forelesninger og arbeid. Regn med mandag til fredag 8-16. Selv forsøkte jeg å se på det som en arbeidsdag hvor jeg dro på skolen uansett til fast tid for å studere. Enkelte dager var fulle med forelesninger, andre var uten forelesninger. Påregne mer opp mot eksamen og i bachelor-tiden. Hvis man arbeider jevnt og ikke kommer på etterskudd kommer man gjennom studiet med både intakt familieliv og bra karakterer.

 

Hvor mye forelesninger man har på ei uke varierer fra skole til skole. Gjør som Rodeløkka anbefaler, de fleste skoler har lagt ut timeplaner som er åpne for alle å se.

 

Oppgaveskriving? Joda, kan ta litt tid å komme inn i, men det går sikkert helt greit. Finn en mal som funker for deg som passer med det skolen ønsker, så går det bra. De forventer mer av deg jo lengre ut i studiet du kommer, men du har tid til å lære.

 

Lykke til!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy