Jump to content
Sykepleiediskusjon

Anatomi og fysiologi


Shania

Recommended Posts

Hei! Det sies at man bør starte tidlig å lese fysiologi og anatomi første året på sykepleien. 

Jeg har sett igjennom del 1 på SykepleiePluss.no og skummet igjennom boken "menneskekroppen". 

Jeg har ikke helt fått til noen god studieteknikk for å plukke ut det viktige. Hva skal man egentlig huske/kunne ut i fra dette? Er det å kunne navnene i en celle, nervecelle, alle latinske ord på de forskjellige organene og kroppsdelene? 

Jobber man sammen i grupper og vil jeg klare dette innen første eksamen? Alt blir jo så overveldende når alt er nytt :)

Link to comment
Share on other sites

Du må vite hvordan en celle er bygget opp og hvordan det fungerer. Du må også kunne navnene på de forskjellige organene, hvor de ligger og hvordan de fungerer. Dette er også viktig kunnskap å ha før man starter med sykdomslære. Anatomi, fysiologi og biokjemi kan virke overveldende, men jeg er sikker på at du klarer det :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Humanzee
On 13.8.2017 at 8:31 AM, Shania said:

Tusen takk. De har en sånn oversikt for UiS og. Jeg får skrive den ut og krysse av etter hvert som jeg har lært meg det :)

Eksamen er nasjonal nå så er likt for alle skoler. Det finnes et sånt hefte som beskriver i detalj akkurat hva du skal kunne til eksamen, anbefaler å printe den ut og krysse av etter hvert som du kan. Læringsutbytte/fagbeskrivelse heter den. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy