Jump to content
Sykepleiediskusjon

Stell og slikt


Guest Pårørende

Recommended Posts

Guest Pårørende

Hadde en pårørende som ble akuttinnlagt på sykehus med høy feber. I utgangspunktet en sprek selvhjulpen person, men som selvfølgelig følte seg dårlig da han hadde feber og var da for det meste sengeliggende.

Mulig han ble sett på som selvhjulpen, men er det vanlig at ingen ga han tilbud om håndkle, sykehustøy, eller skiftet på sengen hans den lille uken han lå på sykehuset? Han spurte til slutt om å få disse tingene når han trengte det, men ingen kom med noe tilbud, og sengen hans ble ikke rørt. Jeg synes det var så rart. Det er noe med å føle seg sett, og ivaretatt. Få tilbud om rent tøy, dusjutstyr og rent på sengen. Ikke minst når man føler seg syk og har høy feber. Hva tenker dere?

Link to comment
Share on other sites

Det er vanlig å tilby håndklær og tøy hver dag. Stikklaken skiftes hver dag, ellers sengetøy ved behov. 

Må nevne at når jeg lå på barselavdeling i fem dager ble sengene aldri rørt av personalet, og alt utstyr måtte vi finne frem selv. Måtte til og med be dem ta ut søppelposen når den var så full at det rant over... Mulig det skulle være slik fordi man skulle klare seg selv, men jeg syntes det var litt lite service. Som regel måtte alt av sengetøy skiftes daglig, følte meg litt masete, og drøyde det lengst mulig å spørre i tilfelle de var tenkt å komme med nytt av seg selv... 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også vant til at alle får tilbud om håndklær og tøy hver dag, og ren seng ved behov.

Det hørtes ikke greit ut slik du hadde det på barsel Feline. Må jo si at det var service på laveste nivå. Det er jo en grunn til at man ligger på sykehus og som du sier så ønsker man å være grei og ikke mase.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy