Jump to content
Sykepleiediskusjon

Studiestart høsten 2019-råd


tonjeo

Recommended Posts

Hei

Er det noen voksne studenter her som har startet på sykepleieutdannelsen og som har noen tips ift å få til å studere øknomisk når man har barn og huslån. Jeg har et sterkt ønske om å starte opp nå til høsten, men lurer på hvordan dere får det til å gå rundt økonomisk. Hvordan bruker dere tiden også som student, rekker dere å ta dere av familien samtidig?

Link to comment
Share on other sites

On 1/15/2019 at 4:20 PM, tonjeo said:

Hei

Er det noen voksne studenter her som har startet på sykepleieutdannelsen og som har noen tips ift å få til å studere øknomisk når man har barn og huslån. Jeg har et sterkt ønske om å starte opp nå til høsten, men lurer på hvordan dere får det til å gå rundt økonomisk. Hvordan bruker dere tiden også som student, rekker dere å ta dere av familien samtidig?

 

Jeg er fulltidsstudent og jobber ca. 40 timer i mnd, samt at jeg har en datter på snart 2 år og mann som jobber turnus. 
Det går helt fint. Knallhard prioritering, mindre tv-tid og god hjelp fra familie. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg er fulltidsstudent, to ungdommer i hus, mann, huslån, billån og alle regningene i tillegg.
Har fullt lån og stipend fra lånekassen, samt en 21 % helgstilling. I noen perioder jobber jeg over de 21% som ekstravakter og får inn ekstra penger, mens andre måneder jobber jeg kun helgene mine. Dette går rundt akkurat, og har ikke så mye til overs. Det går for en periode.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
7 minutes ago, Sykepleiestudent19 said:

Ååh så heldig. Hvis plasser fylles før hovedopptak blir jeg nervøs her 😛 noen som har søkt deltid?

Er nok ikke så mange som søker tidlig opptak og man må dokumentere gyldig grunn så tror ikke du skal bekymre deg :) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy