Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bilde av pasienten i journalen


Guest Sykepleier

Recommended Posts

Guest Sykepleier

Noen steder tar de bilde av pasienten og legger det inn i journalen. Dette gjøres ved innkomst eller før behandlingen starter.  Har hørt at de har gjort det på Radiumhospitalet og før strålebehandling. Hvorfor gjør de det?

 
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Sykepleier

Takk for svar :)

Det er endel år siden jeg hørte om dette på Radiumhospitalet. Da har de sikkert sluttet med det der.

På Ullevål tror jeg de fortsatt tar ansiktsbilde av alle pasienter før oppstart av strålebehandling. De gjorde det i hvert fall for noen få år siden. 

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på at dette ikke er direkte knyttet opp mot en spesifikk diagnose eller spesifikk behandling ? Kan se for meg at det i noen tilfeller kan være snakk om rekonstruksjon etter invasiv behandling og at man derfor trenger et 'før-bilde'? Rart at det skal taes bilder rutinemessig av alle pasienter? 

Link to comment
Share on other sites

Guest Sykepleier

Ene stedet var gynekologisk avdeling på Radiumhospitalet.

Det andre var på Ullevål. De sa de tok bilder av alle pasienter som skulle til stråling. Dette var poliklinisk, vet ikke om de gjorde det med inneliggende. Pasienten hadde brystkreft med spredning til lymfeknuter i armhulen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 5/14/2019 at 5:10 PM, Guest Sykepleier said:

Ene stedet var gynekologisk avdeling på Radiumhospitalet.

Det andre var på Ullevål. De sa de tok bilder av alle pasienter som skulle til stråling. Dette var poliklinisk, vet ikke om de gjorde det med inneliggende. Pasienten hadde brystkreft med spredning til lymfeknuter i armhulen.

Jeg arbeider på rad/gyn, og det tas ikke bilder nå i allefall. Vet ikke om de har gjort det tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy