Jump to content
Sykepleiediskusjon

Noen generelle spørsmål om sykepleie


Guest mann20

Recommended Posts

Guest mann20

Hei! Jeg er en mann på 20 år som vurderer å studere sykepleie til høsten. Jeg har en del spørsmål om sykepleie både som yrke og utdanning.

Tror jeg begynner med å fortelle noen sannheter om meg selv.

Jeg er typen som aldri har visst hva jeg skal gjøre med livet, og jeg sliter veldig med å finne det ut.

Interessene mine er egentlig innen musikk. Jeg spiller i band og jobber som DJ, men som alle vet er dette vanskelig å leve av.

Når jeg leser om yrker og utdanninger er det ikke mye som griper meg, ingenting som lyser opp som et klart valg. Jeg er en sosial og utadvent person og jeg ser ikke for meg å jobbe på et kontor eller i jobber hvor penger er det eneste som teller. Jeg er en rimelig avbalansert person og et B-menneske av rang. For avbalansert vil vel noen si, så jeg kan tolkes som litt lat. Jeg planlegger ikke mye og er ikke et veldig organisert menneske. Jeg tar ting som de kommer rett og slett(er vel en av grunnene til at jeg sitter her og ikke aner hva jeg skal gjøre). Det betyr ikke at jeg ikke engasjerer meg i ting, for med en gang jeg er skikkelig interessert i noe så blir jeg utrolig engasjert.

 

Etter et par år med diverse jobbing og årsstudier prøver jeg nå å ta tak i meg selv for å gjøre noe skikkelig.

Grunnen til at jeg tenker på sykepleie er vel at jeg ser på det som et av de viktigste yrkene vi har, og akkurat det tror jeg kan engasjere og motivere meg.

Det er enda ting jeg ikke vet om jobben og hvordan hverdagen som sykepleier er. Etter å ha lett rundt på nettet kom jeg over denne siden og har lest en del i andre tråder.

Allikevel har jeg noen spørsmål som jeg hadde satt veldig stor pris på om dere kunne svare på!

 

-Hvordan er hverdagen som en "vanlig" sykepleier på et sykehus?

-Hva slags papir- og kontorarbeid gjør en sykepleier?