Jump to content
Sykepleiediskusjon

u/populære stillinger/avdelinger


calypso

Recommended Posts

Jeg er sykepleierstudent, og lurer på hvilke stillinger/avdelinger det er fornuftig å søke som nyutdannet?

I tillegg lurer jeg på hvilke stillinger/avdelinger som er "lettest" å få når man søker, og hvilke det er mange søkere til?

(Jeg vil også gjerne vite hvorfor)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sykepleierstudent, og lurer på hvilke stillinger/avdelinger det er fornuftig å søke som nyutdannet?

I tillegg lurer jeg på hvilke stillinger/avdelinger som er "lettest" å få når man søker, og hvilke det er mange søkere til?

(Jeg vil også gjerne vite hvorfor)

 

Jeg vil tro sykehjem er det enkleste stedet å få jobb, det og i hjemmesykepleien kanskje. På sykehjem sliter de fleste kommuner med å rekruttere sykepleiere, og det kan være mange årsaker til det. Det at det er lett å få jobb der betyr imidlertid ikke at det er en enkel jobb, tvert i mot. Man står mye alene med ansvar for svært syke mennesker, og å ha litt erfaring med seg er et stort pluss for en selv.

 

Jeg startet på en kirurgisk canceravdeling, som ble regnet for å være et populært sted. Fikk jobb der rett etter studiet, og hadde 5-6 fantastiske, lærerike år der. Anbefaler egentlig alle å starte opp på sykehus jeg da, for der er man flere sykepleiere og man har alltid en lege lett tilgjengelig. Men det er selvsagt også på sykehus det er flest søkere. Jeg ville som nyutdannet ha søkt meg til sykehus, enten en medisinsk eller kirurgisk avdeling.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nyutdannet og jobber ved et sykehjem. Utrolig utfordrende, da det er mange pasienter å ha ansvar for. Disse har ofte flere diagnoser å ta hensyn til. Føler meg ganske "alene" noen ganger om jeg er eneste sykepleier på vakt. Men har som oftest flere andre sykepleiere rundt meg.

 

Vil mest sannsynlig jobbe på sykehus etter dette årsvikariatet er over. Dette for å utvide horisonten min mer, men ser allikevel ikke sykehjemsåret som bortkastet.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen hit calypso, hyggelig du fant forumet :)

 

Det lureste er nok å velge en generell kirurgisk eller indremedisins avdeling. Men egentlig spiller det ikke så stor rolle, det viktigste er at du finner et sted du synes virker spennende.

Likevel kan det være lurt å ikke velge noe som er altfor spesielt. Det vil nok være lurt å velge en sengepost.

Kommer jo litt an på hva som interesserer deg. Noen sverger til psykiatrien og begynner rett i en psykiatrisk institusjon.

Jeg hadde ikke tenkt på hvor det er lettest å få jobb, for som de andre har vært inne på her innbærer ofte disse stillingene at du er mye alene med et stort ansvar. Det er også viktig å jobbe med noe man trives med.

Hva som er populærest er ikke lett å si, det varierer fra sted til sted.

Men generelt er det vel lettere å få jobb innen eldreomsorgen.

Har du vært i praksis noen steder du kunne tenkt deg å jobbe, ofte kan det være greit å begynne et slikt sted.

Eller hvor har du egentlig mest lyst til å jobbe?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy