Jump to content
Sykepleiediskusjon

u/populære stillinger/avdelinger


calypso

Recommended Posts

Jeg er sykepleierstudent, og lurer på hvilke stillinger/avdelinger det er fornuftig å søke som nyutdannet?

I tillegg lurer jeg på hvilke stillinger/avdelinger som er "lettest" å få når man søker, og hvilke det er mange søkere til?

(Jeg vil også gjerne vite hvorfor)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sykepleierstudent, og lurer på hvilke stillinger/avdelinger det er fornuftig å søke som nyutdannet?

I tillegg lurer jeg på hvilke stillinger/avdelinger som er "lettest" å få når man søker, og hvilke det er mange søkere til?

(Jeg vil også gjerne vite hvorfor)

 

Jeg vil tro sykehjem er det enkleste stedet å få jobb, det og i hjemmesykepleien kanskje. På sykehjem sliter de fleste kommuner med å rekruttere sykepleiere, og det kan være mange årsaker til det. Det at det er lett å få jobb der betyr imidlertid ikke at det er en enkel jobb, tvert i mot. Man står mye alene med ansvar for svært syke mennesker, og å ha litt erfaring med seg er et stort pluss for en selv.

 

Jeg startet på en kirurgisk canceravdeling, som ble regnet for å være et populært sted. Fikk jobb der rett etter studiet, og hadde 5-6 fantastiske, lærerike år der. Anbefaler egentlig alle å starte opp på sykehus jeg da, for der er man flere sykepleiere og man har alltid en lege lett tilgjengelig. Men det er selvsagt også på sykehus det er flest søkere. Jeg ville som nyutdannet ha søkt meg til sykehus, enten en medisinsk eller kirurgisk avdeling.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nyutdannet og jobber ved et sykehjem. Utrolig utfordrende, da det er mange pasienter å ha ansvar for. Disse har ofte flere diagnoser å ta hensyn til. Føler meg ganske "alene" noen ganger om jeg er eneste sykepleier på vakt. Men har som oftest flere andre sykepleiere rundt meg.