Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hvilket elektronisk journal/dokumentasjonssystem bruker dere?


infeksøs

Recommended Posts

Hvilket elektronisk journal/dokumentasjonssystem bruker dere, og er dere fornøyd?

 

Lurer på når det ultimate systemet for dokumentasjon dukker opp.... Vi bruker pr i dag DocuLive, et noe tungrodd og ukomplett system, men skal over til Dips om et års tid. Hurra! Eh... neppe. Etter 5-6 år har endelig de fleste lært seg hvordan dagens system fungerer, så skal vi jaggu meg over i et nytt når det endelig begynner å gli. Det lille jeg har sett av Dips virker ikke å være perfekt - noen som kan berolige meg?

 

Har dere medisinkurvene elektronisk noen steder? Fungerer det greit?

 

Hvordan er forresten PC-tettheten på arbeidsplassen deres? Vi irriterer oss stadig over mangler på PCer, men plassen er liten og økonomien i minus...

Link to comment
Share on other sites

Da jeg jobbet på sykehus brukte vi Dips. Byttet fra DocuLive til Dips i løpet av tiden jeg var der.

 

Da jeg begynte å jobbe i kommunen gikk jeg litt tilbake i tid kan man si, for der skriver vi foreløpig rapporter med penn og papir!

Kommunen har tidligere brukt Gerica, men er nå over på CosDoc, men det er bare enkelte som bruker det foreløig. Målet er at alle i helseetaten skal over til elektronisk, altså CosDoc, men ting tar tid!

Link to comment
Share on other sites

Hvilket elektronisk journal/dokumentasjonssystem bruker dere, og er dere fornøyd?

 

Lurer på når det ultimate systemet for dokumentasjon dukker opp.... Vi bruker pr i dag DocuLive, et noe tungrodd og ukomplett system, men skal over til Dips om et års tid. Hurra! Eh... neppe. Etter 5-6 år har endelig de fleste lært seg hvordan dagens system fungerer, så skal vi jaggu meg over i et nytt når det endelig begynner å gli. Det lille jeg har sett av Dips virker ikke å være perfekt - noen som kan berolige meg?

 

Har dere medisinkurvene elektronisk noen steder? Fungerer det greit?

 

Hvordan er forresten PC-tettheten på arbeidsplassen deres? Vi irriterer oss stadig over mangler på PCer, men plassen er liten og økonomien i minus...

 

Må si jeg er veldig fornøyd med Dips som vi bruker hos oss. Mange "småting" som ikke fungerer perfekt, men alt i alt er det et godt system, og jeg vil tro det beste som finnes i landet i dag. Vi gir stadig It-avdelingen tilbakemelding, og disse samarbeider tett med Dips slik at vi faktisk når frem med våre tips til å forenkle Dips-hverdagen. Men elektroniske medisinkurver? Nei, det har vi ikke. Finnes i Gerica som vi brukte da jeg jobbet i kommunen.

 

Og jepp, vi er stadig på pc-jakt i vår avdeling også. Det som ergrer meg noen ganger, er at legene "stjeler" våre pc-arbeidsplasser, fordi de ikke gidder og gå 20 m inn på kontoret sitt. Jeg har begynt å be om nøklene til kontoret deres hver gang de sitter på "min" pc..... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vi bruker Gerica, det er egentlig veldig bra, men noe smårusk er det som med alle andre dataprogrammer :lol: i vår sone så har vi 9 pc'er og da er vi sånn ca 23 på jobb på dagskift, og en del mindre kveld og i helg så vi har i grunn ikke problemer med å få tak i en data når vi har bruk for

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Guest_Nightingale_*

Der jobber bruker vi også DIPS. Synes det fungerer bra jeg, men er relativt nyutdannet så jeg har ingen erfaring med andre systemer. Foreløpig har vi bare brukt det til blodprøvesvar og notater fra leger og etter diverse undersøkelser, men nå før jul en gang skal vi også gå over til å bruke DIPS til elektronisk sykepleiedokumentasjon, lage pleieplaner og sånn. Det ser jeg ikke så veldig frem til, men det er vel like mye fordi alt som er nytt og uvant virker veldig vanskelig... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kommunen her bruker Prosys.................

Om vi er fornøyd? Tja...........vet ikke om det er systemets feil eller data'n, men det tar en eeeeeevighet å komme inn på den enkeltes journal...............

Og legene vil ikke bruke den................... :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy