Jump to content
Sykepleiediskusjon

Jeg vet hva jeg vil bli!


vgrepp

Recommended Posts

Hei!

Jeg er en gutt på 22 år. Som over lang tid har filosofert på hva det skal bli av meg selv.

Og som et lyn fra himmelen kom det til meg, jeg skal bli sykepleier!

Veit det er teit å lage en tråd kun for å offentliggjøre dette, men jeg kunne ikke dy meg.

 

Hadde egentlig bestemt meg for at jeg skulle begynne å studere fra høsten av uansett, mest fordi jeg føler meg "gammel" sammenliknet med vennene mine samt press fra foreldre og familie. Jeg hadde derfor søkt på mye rart mellom himmel og jord men da selvfølgelig ikke sykepleierstudie.

Har alltid vært usikker på karriereretning, og egentlig håpet at jeg skulle få en sånn "Aha! nå veit jeg det" følelse uten at den har kommet.

 

Jeg har vel kanskje visst innerst inne at jeg har lyst til å jobbe med mennesker, men har alltid sett for meg sitte på et kontor å rette eksamensoppgaver i økonomi i min "mer" voksne alder med et halvveis fungerende ekteskap og en unge som er totalt uinteressert i noe annet enn å spille skytespill på pc'en.

 

Men har altså nå funnet ut at sykepleierstudie er veien for meg og det kjennes sinnsykt bra. Jeg håper jo at denne jobben kan teste min mentale styrke og kanskje sette livet i litt perspektiv. I tillegg er det jo turnus (herlig!), jeg har jo allerede en helt ødelagt døgnrytme. Samt kanskje det halvfungerende ekteskapet plutselig blir helfungerende, siden jeg da er på jobb halvparten av tiden! Har ikke noe løsning på ungen enda..

 

Det er kjedelig at søknadsfristen for dette studiet har gått ut og at jeg må vente helt til våren for å søke på nytt (ikke sant? Har egentlig tenkt mest på å bli intensivsykepleier men har jo ikke bestemt meg for de enda, er det noen som kan fortelle meg litt om hvordan de trives med jobben og hva de evt. ikke liker med det?

 

Nå sitter jeg å venter på at folk våkner sånn at jeg kan spre disse gode nyhetene!

Link to comment
Share on other sites

Guest Guest

Hvsi du bor i Oslo eller er innstilt på å reise inn til samlinger av og til, så kan du søke sykepleieren på Diakonhjemmet (deltid) nå før de 15. september. Da har skolen et lokalt opptak, men studiestart i januar.

 

En helt suveren måte å studere på (mye nettbasert), og skolen er veldig bra den også ;)

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo også sjekke restetorget etter plasser på sykepleierstudiet. Kjempefint at du har funnet kallet ditt. Det er et veldig spennende og utfordrende studie, tror ikke du vil angre. Du kan jo evt knytte deg til et sykehjem eller hjemmesykepleien hvis du ikke får søkt før til neste år, så får du et lite innblikk i hvordan hverdagen kan være for en sykepleier.. Ellers er også dette forumet kjempefint. Jeg har lest og lært mye :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy