Even M Posted December 16, 2008 Report Share Posted December 16, 2008 Korleis blir ein heimesjukepleier? Kan ein vere vanleg sjukepleier eller må ein ha videreutdanning? :-) Noen heimesjukepleiarar her som kunne sagt litt om korleis det yrket er? Mvh; Evèn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feline Posted December 17, 2008 Report Share Posted December 17, 2008 Vanlige sykepleiere jobber i hjemmesykepleien. Men ser også for meg at det jobber sykepleiere med forskjellige videreutdanninger der. Du har praksis i hjemmesykepleien i løpet av sykepleierutdanningen (det er min neste og siste praksis, så jeg kan ikke si noe om hvordan det er å arbeide der). Tror uansett det varierer veldig fra sted til sted hvordan det er å arbeide i hjemmesykepleien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted December 28, 2008 Report Share Posted December 28, 2008 De fleste er nok vanlige sykepleiere, men i mange distrikter vil de nok ha glede av sykepleiere med erfaring eller vidreutdanning innen eldreomsorg, Da jeg hadde praksis i hjemmesykepleien var det også noen psykiatriske pasienter som trengte tilsyn, så erfaring fra psykiatrien vil også være nyttig. Men det er jo også noen unge somtiske pasienter i hjemmesykepleien. Egentlig er nok hjemmesykepleien ganske variert. Da jeg hadde praksis der for mange år siden, hadde vi mye sårstell (kroniske leggsår), canser pasienter, medikamentutdeling til eldre som ikke klarte å håndtere dette selv. Tilsyn og stell hos demente, Stell av de som ikke klarte å ivareta sin personlige hygiene av ulike årsaker og noen psykiatriske pasienter som trengte daglig tilsyn og medisinering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beth Posted January 10, 2009 Report Share Posted January 10, 2009 Her også er nok de fleste sykepleiere i hjemmesykepleien vanlige sykepleiere, mens enkelte har viderutdanning. Psykiatrisk sykepleier er det ofte god bruk for. Om man trives i hjemmesykepleien tror jeg kan ha litt med hvordan man liker å jobbe. Man har kun én pasient å forholde seg til om gangen bl.a. , men samtidig så kan det bli mye farting. Skal man innom 20 stk eller flere i løpet av vakten så vil noen oppleve det som stressende. Andre vil synes det er greit. Det vil også avhenge av kommunen man jobber i hvor stort område man skal dekke og hvor mange man må innom og hvilke oppgaver som gis sykepleieren i forhold til de andre ansatte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.