Jump to content
Sykepleiediskusjon

Heimesjukepleier


Even M

Recommended Posts

Vanlige sykepleiere jobber i hjemmesykepleien. Men ser også for meg at det jobber sykepleiere med forskjellige videreutdanninger der.

Du har praksis i hjemmesykepleien i løpet av sykepleierutdanningen (det er min neste og siste praksis, så jeg kan ikke si noe om hvordan det er å arbeide der). Tror uansett det varierer veldig fra sted til sted hvordan det er å arbeide i hjemmesykepleien...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

De fleste er nok vanlige sykepleiere, men i mange distrikter vil de nok ha glede av sykepleiere med erfaring eller vidreutdanning innen eldreomsorg, Da jeg hadde praksis i hjemmesykepleien var det også noen psykiatriske pasienter som trengte tilsyn, så erfaring fra psykiatrien vil også være nyttig.

Men det er jo også noen unge somtiske pasienter i hjemmesykepleien.

Egentlig er nok hjemmesykepleien ganske variert.

Da jeg hadde praksis der for mange år siden, hadde vi mye sårstell (kroniske leggsår), canser pasienter, medikamentutdeling til eldre som ikke klarte å håndtere dette selv. Tilsyn og stell hos demente, Stell av de som ikke klarte å ivareta sin personlige hygiene av ulike årsaker og noen psykiatriske pasienter som trengte daglig tilsyn og medisinering.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Her også er nok de fleste sykepleiere i hjemmesykepleien vanlige sykepleiere, mens enkelte har viderutdanning. Psykiatrisk sykepleier er det ofte god bruk for.

Om man trives i hjemmesykepleien tror jeg kan ha litt med hvordan man liker å jobbe. Man har kun én pasient å forholde seg til om gangen bl.a. , men samtidig så kan det bli mye farting. Skal man innom 20 stk eller flere i løpet av vakten så vil noen oppleve det som stressende. Andre vil synes det er greit.

Det vil også avhenge av kommunen man jobber i hvor stort område man skal dekke og hvor mange man må innom og hvilke oppgaver som gis sykepleieren i forhold til de andre ansatte.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy