Jump to content
Sykepleiediskusjon

Oppkast og Diare


Lil@

Recommended Posts

Hei hei..

 

Hvordan går det med juleforbredelsene da dere?

 

Jeg har sønnen min hjemme med oppkastsyke, han har holdt på siden Onsdag ettermiddag, kommunelegen her vi bor har satt inn tiltak om at man skal være hjemme i 48 timer etter siste oppkast for å unngå smitte, og her kastet han opp senest i sta.

 

Greia er den at jeg skal jobbe i helgen (på pleie avd) og er jo godt vitende om at jeg er smittebærer.. det har ikke brutt ut, men er sinnsykt kvalm og har vondt i magen.

Jeg er redd for å smitte pasientene, da dette har gått på avd i lange lange tider nå og kommer bare igjen hele tiden.

 

Hva hadde dere gjort?

Reist på jobb, og ikke tenkt mer på smitte..?

 

Jeg er helt rådvill... begynner jeg spy er det nå en ting, da blir jeg jo selvsagt hjemme...men jeg vil jo ikke smitte heller.

Link to comment
Share on other sites

Stakkars dere da :rolleyes: Nå midt i juleforberedelsene og det hele...

Mitt råd er helt klart, du skal bli hjemme. Ingen er tjent med å få deg på jobb. Slik du føler deg nå er du smittsom på lik linje med en som kaster opp. Så du skal bli hjemme to døgn etter symptomfrihet.

Ønsker dere riktig god bedring begge to :)

Link to comment
Share on other sites

Stakkars dere da ;) Nå midt i juleforberedelsene og det hele...

Mitt råd er helt klart, du skal bli hjemme. Ingen er tjent med å få deg på jobb. Slik du føler deg nå er du smittsom på lik linje med en som kaster opp. Så du skal bli hjemme to døgn etter symptomfrihet.

Ønsker dere riktig god bedring begge to :)

 

Jeg begynte å kaste opp til slutt, og ringte inn egenmelding begge helgedager.. Ble heldigvis møtt med stor forståelse, og beskjed om god bedring.

Aldri vært borte fra jobben før, så dette var skikkelig uvant og samvittigheten knagde hele helgen..

Søndag var jeg selvfølgelig helt fin igjen men pga smittefare og allerede innringt egenmelding måtte jeg jo bare være hjemme, og i stedetfor jobb så fikk jeg gjort MASSE forefallent til Jul her hjemme ;) Aldri så gæli at det ikke er godt for noe.

Minsten kastet opp i flere dager, fra onsdag til lørdag faktisk.. men nå er han helt fin igjen.. Lørdag startet storebroren, men han kastet som meg bare opp ett par ganger før han var ferdig.

Samboern har sluppet unna ;) Inntil videre iallefall.. hehe

Link to comment
Share on other sites

Stakkars deg,men så bra at du ble hjemme.

Synes ikke du trengte å ha dårlig samvittighet, heller tvert i mot ;)

Når man jobber med mennesker må man holde seg hjemme når man er smittefarlig. Men forstår at det fløles uvant å være hjemme når man føler seg frisk, men slik er det bare. Og alle setter nok pris på at du holdt deg hjemme.

Håper dere fikk en fin jul og at mannen din slapp unna :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy