Jump to content
Sykepleiediskusjon

Snart ferdigutdannet sykepleier


Mariah

Recommended Posts

Hei! Til neste sommer er jeg nyutdannet sykepleier i Oslo. Jeg føler at jeg gjennom praksis og forelesninger har lært mye, men har store problemer med å huske ting!! Prosedyrer som jeg VET jeg har kunnet kjempebra, har jeg nesten vanskeligheter med å huske..

 

Så mitt spørsmål (evt. rop om hjelp) :

Hadde dere som nå er sykepleiere angst for å ikke kunne nok? Følte dere at dere kunne det dere skulle til dere var ferdig på skolen?

Og sist, men ikke minst: Har dere noen gode råd til en sykepleierstudent som er nervøs??

 

På forhånd takk

 

Mariah

Link to comment
Share on other sites

Det er helt normalt å ha angst for å ikke kunne nok når man er nyutdannet. Jeg tror de fleste nyutdannede sykepleiere føler det på den måten.

Du kan slappe av det er ingen fare om du ikke husker prosedyrene i detalj, det lærer du fort nok når du kommer i jobb. Når man er nyutdannet er man ikke ferdig utlært, det å være sykepleier er en livslang læringsprosess.

Mitt aller viktigste råd er å ikke være redd for å spørre de andre sykepleierne på jobb, både som student og som ferdigutdannet. Det er ingen skam å ikke kunne alt. Det er mye verre å late som at man kan noe man er usikker på. Selv erfarne sykepleiere må rådføre seg med hverandre. Vi har flere tråder som omhandler dette, jeg skal se om jeg finner noen av dem og legge inn linker til deg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy