Jump to content
Sykepleiediskusjon

Helsen og nattevakter


Nurse Betty

Recommended Posts

Var på jobb i natt, da jeg skulle sette meg ned på sengekanten til en pasient for å snakke med henne.

Det neste jeg husker er at jeg ligger med hodet i fanget på henne, mens hun febrilsk rister i meg. Stakkar dame! :blink:

Men i alle fall fant jeg ut at jeg skulle måle BT, ble skremt av resultatet 115/45 og en puls på 115. Skikkelig ubehaglig!!

Ble sittende i en stol til morgen runden begynte, målte da BT som var 117/50 puls 89. Fortsatt like ubehaglig!

 

Men det jeg skal frem til her er at jeg har merket den siste tiden når jeg går natt at jeg blir uvel og dårlig ila vakten,

flere som har opplevd dette? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Stakkars deg...

Jeg har selv lavt blodtrykk og slet litt da jeg gikk nattevakter. Husker hvis jeg skulle lengst ned i korridoren, ble jeg svimmel.

Følte enkelte ganger at jeg måtte støtte meg. Det var også svimlende å måtte stå over lengre tid inne hos en pasient, så da pleide jeg å sette meg.Det var ikke slik hver natt, men skjedde ofte, særlig utpå morgenkvisten. En gang skulle jeg lufte hunden etter nattevakt, tenkte jeg skulle gå en liten runde.

Jeg kom meg nesten ikke hjem igjen, måtte sette meg ned hele tiden. Jeg følte at jeg holdt på å besvime hele tiden. etter denne opplevelsen har jeg alltid gått rett i seng etter nattevakt.

 

Men jeg besvimte aldri, så jeg synes du bør ta en legesjekk for sikkerhetsskyld.

Link to comment
Share on other sites

Hadde noe tull med hjerte, så jeg skal inn til belastnings EKG på sykehuset. Han likte

ikke helt det han så på EKG`n han tok av meg i hvile.

Alt for lav puls, som plutselig gikk opp i 150.

 

 

Nei men huff da, stakkars deg :)

Håper du snart får time på sykehuset til belastnings EKG, slitsomt å gå og vente på slikt.

Ønsker deg masse lykke til!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy