Jump to content
Sykepleiediskusjon

Valgt feil?


Guest Mona

Recommended Posts

Hei!

Jeg er 1. års student, og har derfor ikke kommet så langt i utdanningen enda. Jeg syntes fagene er kjempe interesante og oppgavene går veldig greit, MEN jeg føler bare mer og mer på det at jeg ikke tror jeg vil jobbe som sykepleier. Jeg har jobbet på et sykehjem i 1,5 år, og her ser jeg også at det ikke er dette jeg vil gjøre "resten av livet".

Og siden jeg går rundt med disse tankene forsvinner motivasjonen til bunns også. Jeg har ikke lyst til å slutte på studiet siden det er så interesant, men gruer meg ihjel til praksis (som begynner imorgen), og eksamener...

 

Jeg vet ikke akkurat hva jeg vil spør om i denne tråden, men hvis noen har noen gode råd å komme med om hva jeg kan gjøre tas det gledlig imot :)

Link to comment
Share on other sites

Kjære vakre vene deg, sykepleie er så enormt mye mer en sykehjem. Jeg er 3. års student og akkurat ferdig med psykiatri praksis, det er en helt annen verden en somatikken, veldig interessant. Dessuten finnes det så mange veier å gå etter endt studie.. bare kom deg gjennom praksisene, og syns du fagene er interessante, kanskje du blir lærer en dag?

Link to comment
Share on other sites

Jeg går 2. året nå, og bare gled deg! :D masse spennende prosedyrer og praksis! Nettopp lært å sette injeksjoner og pvk, stell av cvk og infusjoner. Skal ut i 9 ukers praksis på medisinsk hjerteavd til mandag og gleder meg som en liten unge :D Jeg synes også at 1. året var interessant, men det var sykepleie på et veldig generelt nivå, og føler virkelig at det er nå i 2. året vi begynner å få "spisskompetansen" ;) Jeg har alltid vært veldig sikker på at jeg ville bli sykepleier, men må si jeg begynte å tvile litt underveis i 1. året fordi det til tider ikke helt svarte til forventningene. men jeg er glad jeg gjennomførte, for nå stortrives jeg og alt jeg lærer er superinteressant og gøy :D Mitt råd: Gi studiet en sjanse og ta til deg så mye kunnskap som mulig 1. året for det er viktig læring som du får bruk for ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy