Jump to content
Sykepleiediskusjon

eksamen oppgave


meli07

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg syns at å skrive oppgave om parkinson sykdom er vanskelig. og det finnes ikke så mye litteratur om det heller. Men mitt problem at at jeg må lage en problemstiling. så tenkte jeg sånn: hvordan kan jeg som sykepleier bidra til rehabiltering hos en hjemmeboende pasient med parkinson sykdom? også tenkt jeg skrive en liten case om en pasient. Men hvordan kan jeg utdype og diskutere relevante symptomer, reaksjoner og opplevelser hos pasienten eller pasientgruppen i lys av sykepleierens ansvar for rehabilitering.Hva bør jeg begynne med? og hva må jeg ta med i oppgaven? Noen kan hjelpe meg?

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder parkinsons sykdom så blir det vel riktigere å snakke om mestring enn rehabilitering. Da dette er en sykdom man gradvis progredierer. Pasienten trenger hjelp til å mestre sin situasjon. Parkinson er en kompleks sykdom der det er mye å ta tak i. Så jeg ville begrenset og konkretisert oppgaven mer. Nå er det lenge siden jeg har skrevet oppgaver, men jeg tror dette vil gjøre det enklere for deg.

Lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy