Jump to content
Sykepleiediskusjon

Prøve i PPS


Pally

Recommended Posts

Hei!

Jeg ønsker å høre litt fra studenter som skal ha prøve i pps, har hatt det tidligere i år, eller de som har hatt det før og har noen erfaringer å dele.

 

Selv skal jeg opp på torsdag, og som type pleier jeg ikke å være så engstelig for muntlige prøver, men det er mest de hygieniske og sterile prinsippene jeg er så redd for å mislykkes på! At jeg skal glemme meg og f.eks. klø meg i håret under en katetrisering!

 

Ønsker bare å høre litt hvordan andre følte prøven gikk, og eventuelt dele evt. fallgruver de selv har opplevd eller hørt om!

Link to comment
Share on other sites

Det er helt vanlig å glemme noe under slike praktiske prøver. Man er litt nervøs, samtidig som en sensor går rundt og følger med på deg og noterer. Mitt råd til deg er at du tar deg litt tid når du får prosedyren din til å tenke gjennom forløpet. Dersom du glemmer noe, kan du bruke "hjelperen" og be han/henne om å hente dette til deg. Kommer du på at du har gjort noe feil, f.eks glemt å sette opp skjermbrett, ikke tro at sensor ikke legger merke til dette. Vær ærlig og nevn dette for sensor under prøven (de setter pris på dette). En kan bestå med mange feil dersom en er oppmerksom på sine egne feil.. Lykke til..!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy