Jump to content
Sykepleiediskusjon

refleksjonsnotat Hjelp


mahi

Recommended Posts

Hei folkens!

 

Jeg er snart ferdig med Praksis for dette året, også snart vi skal skrive Refleksjonnotat, Jeg lurer på om dere kunne hjelpe meg litt, om å gi lett tips eller dele litt erfaringer av dåkkers når det gjelder skriving. Jeg er helt uerfart har ingen peiling på om hvordan skal jeg starte en gang. Trenger deres hjelp folkens! Stor takk på forhånd sitter stor pris på!

 

Thank you guys! :)

Link to comment
Share on other sites

Hei! :)

 

Du må bare velge deg ut en eller annen situasjon fra praksis å skrive om. Det kan være et fint/ dårlig møte med en pasient, etisk refleksjon, noe du har reagert på (f.eks medikamenthåndtering på avdelingen, holdninger blant personale, hygiene++). Du kan velge hva som helst nesten! Først beskriver du hva som skjedde og hva du reagerte på/ hvordan du reagerte (kan være positivt også!). Så sier du noe om hva du evt kunne gjort annerledes og hva du har lært av det. Refleksjonsnotat er en treningssak som kommer til å gå av selv seg når du har gjort det noen ganger. Det er egentlig ganske lærerikt, for det tvinger en til å reflektere over praksisen B)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 3 months later...

Det jeg synes er det vanskeligste med refleksjonsnotat, er å knytte det opp mot relevant litteratur :huh:

 

Da er det bare å henge i å lese pensum! Der står svaret på det meste en måtte ha behov for å reflektere rundt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy