mahi Posted December 8, 2011 Report Share Posted December 8, 2011 Hei folkens! Jeg er snart ferdig med Praksis for dette året, også snart vi skal skrive Refleksjonnotat, Jeg lurer på om dere kunne hjelpe meg litt, om å gi lett tips eller dele litt erfaringer av dåkkers når det gjelder skriving. Jeg er helt uerfart har ingen peiling på om hvordan skal jeg starte en gang. Trenger deres hjelp folkens! Stor takk på forhånd sitter stor pris på! Thank you guys! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misty Posted December 8, 2011 Report Share Posted December 8, 2011 Hei! Du må bare velge deg ut en eller annen situasjon fra praksis å skrive om. Det kan være et fint/ dårlig møte med en pasient, etisk refleksjon, noe du har reagert på (f.eks medikamenthåndtering på avdelingen, holdninger blant personale, hygiene++). Du kan velge hva som helst nesten! Først beskriver du hva som skjedde og hva du reagerte på/ hvordan du reagerte (kan være positivt også!). Så sier du noe om hva du evt kunne gjort annerledes og hva du har lært av det. Refleksjonsnotat er en treningssak som kommer til å gå av selv seg når du har gjort det noen ganger. Det er egentlig ganske lærerikt, for det tvinger en til å reflektere over praksisen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sara Posted October 27, 2016 Report Share Posted October 27, 2016 når du er i gang så er det lett som en plett, men starten sliter jeg med. noen som kan hjelpe med en bra start for refleksjonsnotat. takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elki Posted October 28, 2016 Report Share Posted October 28, 2016 -Beskriv en opplevd situasjon fra praksis. -Trekk ut en problemstilling. -Drøft og evt trekk inn forskning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellenmbn Posted February 20, 2017 Report Share Posted February 20, 2017 Det jeg synes er det vanskeligste med refleksjonsnotat, er å knytte det opp mot relevant litteratur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest spl Posted February 20, 2017 Report Share Posted February 20, 2017 Det jeg synes er det vanskeligste med refleksjonsnotat, er å knytte det opp mot relevant litteratur Da er det bare å henge i å lese pensum! Der står svaret på det meste en måtte ha behov for å reflektere rundt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.