Jump to content
Sykepleiediskusjon

Medisinering


splstudent1.year

Recommended Posts

Hei sykepleiere og studenter!=) Vi har fått en gruppeoppgave på skolen, og min del av den er om medisinering. Slik er den- du skal dele ut medisn til en pasient, men har ikke tid til å se at pasienten tar medisinen. Hva sier loven? Hva skal du gjøre?

 

Lurer på om dere kan hjelpe meg å finne lovverk på dette området? Har sett i helsepersonelloven, pasient -og brukerrettighetsloven og legemiddelloven, men det er jo umulig å forstå det som står der :blink: Håper dere kan hjelpe meg litt :rolleyes:

 

hilsen frustrert=)

Link to comment
Share on other sites

tenker du kan spinne litt rundt disse iallefall

 

§ 4. Forsvarlighet

 

Helsepersonell skal utføre sitt arbeid i samsvar med de krav til faglig forsvarlighet og omsorgsfull hjelp som kan forventes ut fra helsepersonellets kvalifikasjoner, arbeidets karakter og situasjonen for øvrig.

 

det er en vurderingssak fra pasient til pasient også mener nå jeg. er ikke alle jeg står å ser på til de er ferdig for så si det sånn (førstegangsmedisinering til en ny gjør jeg alltid det) hvis jeg kjenner dem og vet hvordan det går seg til.

 

kan man få hjelp av andre?

 

§ 5. Bruk av medhjelpere

 

Helsepersonell kan i sin virksomhet overlate bestemte oppgaver til annet personell hvis det er forsvarlig ut fra oppgavens art, personellets kvalifikasjoner og den oppfølgning som gis. Medhjelpere er underlagt helsepersonells kontroll og tilsyn.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy