Jump to content
Sykepleiediskusjon

Forbyr samtaler i røykepausen


Cathrine

Recommended Posts

De ansatte ved Odense eldrehjem i Danmark forbys samtale i røykepausene. Dette fordi de da bruker lengre tid og noe av informasjonen som ble delt mellom røykerne kom aldri frem til ikke røykerne. På den måten kunne de gå glipp av viktig informasjon. Dette problemet har jeg aldri tenkt på før, men det er kanskje fordi jeg ikke røyker....http://www.nrk.no/ny...erden/1.8071272

Link to comment
Share on other sites

Det overrasker meg ikke! Jeg er helt enig i grunn - mange avtaler og planer som legges i "røykepausene", som resten av ikke-røykerne får ta del i.

 

Jeg er tidligere røyker, men er sterkt i mot røyking i arbeidstida - hva du gjør i matpausen er derimot din business!

 

-Delenn

Link to comment
Share on other sites

Må jo si at jeg som ikke-røyker synes det er blodig urettferdig at andre skal få pause når jeg ikke får. Det er for noen ganske mange røykepauser i løpet av en dag, og man jobber ofte med syke mennesker som kanskje kan reagere på røykelukt som sitter igjen i klær og hår. Det er en uting å røyke i arbeidstiden synes jeg.

 

Har også som astmatiker opplevd at astmaanfall som var begynt å komme under kontroll starter opp igjen når ambulansepersonell kommer, fordi de hadde røykt før de kom

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest guest_kristina

Det er ingen som nekter deg å gå å ta de fem minuttene pause som røykerne får/tar, like ofte som de går ut. Akkurat det skjønner jeg ikke at folk klager på! Det er da fullt lovlig for alle å gå å ta seg de korte pausene, det er ikke forbeholdt røykerne. Problemet til ikke-røykerne er vel at det ikke er noe "å finne på", i løpet av de femminutterne.. På den annen side, så er jeg også enig i at å røyke i det hele tatt i arbeidstiden er en uting, blandt annet pga det du skrev om røyklukt som sitter igjen i klær.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy