Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bacheloroppgave


sandrah

Recommended Posts

Hei!

 

Har begynt å tenke litt på bacheloroppgaven jeg skal skrive våren 2013. Jeg har ingen idéer om hva jeg vil skrive om eller hva som interesserer meg.

Men jeg vil det skal være interessant for meg og den som skal lese den, noe nytt og noe annet enn det alle andre skriver om. kanskje noe som kan være litt vanskelig å krevende å skrive om? vil jo fange interessen til sensoren, og da må det være noe nytt og ikke f.eks diabetes, demens el. som alle andre skriver om, om dere skjønner :)

 

håper på mange gode forslag!! :)

 

på forhånd; TAKK!

Link to comment
Share on other sites

Skulle jeg skrevet oppgave nå, hadde jeg skrevet om terminal pleie. Men det er fordi jeg er litt engasjert i temaet og ser at man har mye å lære. Anbefaler deg i tilfelle å lese denne tråden: http://sykepleiedisk...?showtopic=6315

Ellers er mitt viktigste råd å finne et tema som engasjerer, da blir det spennende å skrive en slik oppgave.

Link to comment
Share on other sites

vil jo fange interessen til sensoren, og da må det være noe nytt og ikke f.eks diabetes, demens el. som alle andre skriver om, om dere skjønner :)

 

Jeg skrev om demens og fikk toppkarakter. Det er ikke emnet som avgjør om en oppgave er spennende eller god, det er selvfølgelig hva du gjør ut av oppgaven.

 

Det jeg tror er viktig er at du velger et emne du allerede har kjennskap til på en eller annen måte, samt interesserer deg for. Det er også greit å sjekke hvordan emnet er representert i forskningslitteraturen. Noe finnes det mere om enn andre ting. Det kan ihvertfall lette prosessen om det er nok litteratur å finne.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy