janne Posted August 31, 2008 Report Share Posted August 31, 2008 Jeg går 1. året på sykepleieren. Snart har vi vår 1. eksamen i vit.. Kjenner jeg sliter veldig med dette faget, noen som har tips å komme med.. Vet ikke hva vi kan få på prøven, synes det bare er en mengde vanskelig ord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted August 31, 2008 Report Share Posted August 31, 2008 Hei Janne velkommen hit Kan ikke huske at jeg hadde en egen eksamen i vitenskapsteorier, eller har jeg glemt det.... Jeg husker det var litt tungt ja.. Særlig den ene boken som attpåtil var på svensk. Hva heter de bøkene du har? Men til saken, mitt tips er å få tak i gamle eksamensoppgaver og se hva de spurte om. Ellers er det alltid lurt å notere mye fra forelesningene, for der tar de opp det essensielle. Vi får håpe det er noen andre her som husker litt bedre enn meg, som kan komme med noen tips. Når skal du ha denne eksamen? Du får ihvertfall ha lykke til PS akkurat nå kjenner jeg hvor glad jeg er som slipper å lese til eksamen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Guest Posted September 10, 2008 Report Share Posted September 10, 2008 Stakkars deg! Her har vi nett hatt gruppeopgåve i vitenskapsteori, va mildt sagt forferdelig. Hadde aldri takla ein eksamen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
skrulle-purka Posted September 11, 2008 Report Share Posted September 11, 2008 Vi hadde om ulike typer kunnskap.....episteme, tekne og fronesis så hadde vi om dualisme så hadde vi om positivismestriden feminologi og hermeneutikk skille mellom kvalitativ og kvantitativt gapet mellom teori og praksis hva man må se etter for å vurdere om noe er vitenskapelig Hvilken kompetanse må man ha for å vurdere vitenskaplige artikler ulike faser i forskningsprosjekt hva menes med valid og reliabel i foskningssammenheng hva er beskrivende statistikk og hva er slutningsstatistikk dette var det viktige for oss da vi gikk opp til eksamen i dette faget! Lykke til! Dette er ikke det greieste nei, men det går vel greit!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
janne Posted September 25, 2008 Author Report Share Posted September 25, 2008 Takk for svar. Jeg leser og leser...leser til jeg nesten spyr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glow Posted September 29, 2008 Report Share Posted September 29, 2008 Jeg går 1. året på sykepleieren.Snart har vi vår 1. eksamen i vit.. Kjenner jeg sliter veldig med dette faget, noen som har tips å komme med.. Vet ikke hva vi kan få på prøven, synes det bare er en mengde vanskelig ord. Hei Går du første semester? Hvilke bøker har du i dette faget? Jeg går første semester og vi har ikke engang fått introdusert dette faget, kan heller ikke se at det dukker opp i det hele tatt før jul. ? Sikkert litt forskjell fra skole til skole, men hadde vært interessant å vite hvilke bøker du leser i Link to comment Share on other sites More sharing options...
janne Posted September 30, 2008 Author Report Share Posted September 30, 2008 Hei Jeg leser etikk for sykepleiere,og eg ser på deg, helsetjeneste oh helsepolitikk, metode og oppgaveskriving for studenter og juss for sykepleiere. Disse bøkene jeg har eksamen i til torsdag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted October 1, 2008 Report Share Posted October 1, 2008 Du får ha lykke til i morgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.