Lil@ Posted November 13, 2012 Report Share Posted November 13, 2012 Heisann alle sammen - etter snart 5 lange år på skolebenken, mange opp og nedturer har jeg nå klart å produsere 140 studiepoeng, og det eneste som står igjen nå er kirurgisk praksis og bachelor oppgaven. Skal levere prosjektskisse 17 desember - jeg hadde bestemt meg for å skrive om noe innen psykiatri, men har nå begynt å slite med HVA jeg skal skrive om. Jeg ramlet brått over en interesse for å skrive om sykepleie til unge kvinner som blir rammet av kreft i underlivet - men så er jeg litt usikker da.. på dette. Jeg vil da ha vinkling ikke mot sykdommen, men mot de psykiske aspektene ved å få diagnose. Nå de siste dagene har jeg begynt å tenke på å skrive om overvekt, og hvordan man som sykepleier kan bistå med støttende sykepleie for overvektige.. Men jeg aner ikke - jeg har ikke lyst tli å skrive om noe som er skrevet om 10000 ganger før, men heller ikke om noe som jeg vil slite med å finne litteratur om. Jeg sliter og med å tenke ut bra problemstillinger. Flere som går inn i bachelor-periode snart, og som har tenkt på problemstillinger? Skrive alene eller med fler? Jeg har søkt om individuell eksamen - HIG har Bachelor som gruppeeksamen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted November 14, 2012 Report Share Posted November 14, 2012 Jeg synes det høres spennende ut å skrive om unge med underlivskreft og de psykiske aspektene ved å få en slik diagnose. Underlivskreft påvirker jo kvinnen på mange måter, alt fra følelse av tap av kvinnelighet, seksualitet, forhold til partner, infertilitet osv. Så her bør det være endel å skrive om. Men dette har du sikkert tenkt på selv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lil@ Posted November 16, 2012 Author Report Share Posted November 16, 2012 Jeg synes det høres spennende ut å skrive om unge med underlivskreft og de psykiske aspektene ved å få en slik diagnose. Underlivskreft påvirker jo kvinnen på mange måter, alt fra følelse av tap av kvinnelighet, seksualitet, forhold til partner, infertilitet osv. Så her bør det være endel å skrive om. Men dette har du sikkert tenkt på selv Ja jeg har egentlig tenke mye på det her - og siden jeg i utgangspunktet ønsker å skive om noe vinklet inn i psykiatri - så tenker jeg at her får jeg jo med meg mye forskjellig. Skal i kirurgisk praksis i Januar og håper egentlig jeg treffer på noen slike caser da - prøver meg nok på denne vinklingen og håper at jeg får den godkjent Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisSNuRse Posted November 17, 2012 Report Share Posted November 17, 2012 Anbefaler deg å sjekke hva som finnes av forskning på dette, hvis det er lite forskning vil det være ekstremt vanskelig å skrive bachelor =/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.