Jump to content
Sykepleiediskusjon

Hallo alle sykepleiere og sykepleier-studenter! Tid for Bachelor!


Lil@

Recommended Posts

Heisann alle sammen - etter snart 5 lange år på skolebenken, mange opp og nedturer har jeg nå klart å produsere 140 studiepoeng, og det eneste som står igjen nå er kirurgisk praksis og bachelor oppgaven.

 

Skal levere prosjektskisse 17 desember - jeg hadde bestemt meg for å skrive om noe innen psykiatri, men har nå begynt å slite med HVA jeg skal skrive om.

 

Jeg ramlet brått over en interesse for å skrive om sykepleie til unge kvinner som blir rammet av kreft i underlivet - men så er jeg litt usikker da.. på dette. Jeg vil da ha vinkling ikke mot sykdommen, men mot de psykiske aspektene ved å få diagnose.

 

Nå de siste dagene har jeg begynt å tenke på å skrive om overvekt, og hvordan man som sykepleier kan bistå med støttende sykepleie for overvektige..

 

Men jeg aner ikke - jeg har ikke lyst tli å skrive om noe som er skrevet om 10000 ganger før, men heller ikke om noe som jeg vil slite med å finne litteratur om.

 

 

Jeg sliter og med å tenke ut bra problemstillinger.

 

Flere som går inn i bachelor-periode snart, og som har tenkt på problemstillinger?

 

Skrive alene eller med fler?

 

Jeg har søkt om individuell eksamen - HIG har Bachelor som gruppeeksamen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det høres spennende ut å skrive om unge med underlivskreft og de psykiske aspektene ved å få en slik diagnose. Underlivskreft påvirker jo kvinnen på mange måter, alt fra følelse av tap av kvinnelighet, seksualitet, forhold til partner, infertilitet osv. Så her bør det være endel å skrive om. Men dette har du sikkert tenkt på selv :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det høres spennende ut å skrive om unge med underlivskreft og de psykiske aspektene ved å få en slik diagnose. Underlivskreft påvirker jo kvinnen på mange måter, alt fra følelse av tap av kvinnelighet, seksualitet, forhold til partner, infertilitet osv. Så her bør det være endel å skrive om. Men dette har du sikkert tenkt på selv :)

 

Ja jeg har egentlig tenke mye på det her - og siden jeg i utgangspunktet ønsker å skive om noe vinklet inn i psykiatri - så tenker jeg at her får jeg jo med meg mye forskjellig.

Skal i kirurgisk praksis i Januar og håper egentlig jeg treffer på noen slike caser da - prøver meg nok på denne vinklingen og håper at jeg får den godkjent :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy