Jump to content
Sykepleiediskusjon

Ekstrahjelp?


inspira

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har bare jobbet på kontor, noen av disse årene som sykehussekretær og lurer på om det går an for en ufaglært å få jobb på eldrehjem/sykehjem som ekstrahjelp evt. ringehjelp. Har lyst å få erfaring innen helse og omsorg siden jeg tenker på å søke sykepleieutdannelsen til neste år. Tenkte dere var de rette å spørre om dette :)

 

Ellers er jeg hele 48 år og er lovlig sent ute med å ta høyere utdannelse. Håper ikke alderen er til hinder og håper også at det finnes noen andre som også er sent ute med studiene.

 

Har alltid vært interessert i å lese medisinbøker og lignende og måtte bestille "Det syke og det friske mennesket" når jeg leste om det her. Får håpe bøkene blir godt brukt :)

Link to comment
Share on other sites

Så hyggelig at du har lyst til å studere sykepleie og at du er så interessert at du allerede har bestilt boken "Det syke og det friske mennesket". Alderen er ingen hindring, du er ikke alene om å studere sykepleie i din alder.

Ja man kan få jobb som ufaglært, men kanskje du må ha litt opplæring først? Jeg anbefaler deg å ta kontakt med avdelingssykepleier på et sykehjem du kunne tenke deg å jobbe.

Link to comment
Share on other sites

Så hyggelig å se at det er flere i samme båt - jeg kjente meg nemlig igjen på alle punktene i innlegget ditt! Jeg er 40 og er utdannet innenfor totalt andre ting, men har lyst til å ta sykepleierutdannelsen.Jeg har også begynt å lese pensumbøkene på fritiden allerede, synes det er veldig interessant. Jeg lurte på det samme som deg, om det er mulig å få jobb i omsorgsyrke uten å være faglært. Har allerede lest pensumbøkene i bl.a geriatri, så litt bakgrunn (dog kun teoretisk) har jeg allerede, men det hjelper jo ikke hvis det kreves papirer på det.

Link to comment
Share on other sites

Kjempegøy å lese at det er andre som tenker likt :) Jeg går på Voksenopplæringen og tar noen fag opp igjen for å få generell studiekompetanse, og gleder meg stort til å lese sykepleierfag istedet. Bøkene jeg bestilte var virkelig bra synes jeg. De skal leses mye på.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy