Jump to content
Sykepleiediskusjon

hva slags karakterer må man ha for å komme inn?


Tessa

Recommended Posts

hei.

Jeg skal begynne på voksen opplæring nå, for å ta opp noen fag som jeg har dårlig karakterer i.

Da lurer jeg på, hva slags karakterer må man ha for å komme inn på sykepleier studiet?

Jeg har veldig lyst til å gå sykepleier studiet, da jeg liker å jobbe med mennesker og elsker barn.

Jeg har også et barn selv, som er snart 2 år gammel. vil det bli veldig vanskelig å gå dette stuidet siden jeg har et barn?

 

Håper på svar fort så mulig.

Takk

 

MVH

Linn Therese

Link to comment
Share on other sites

Hei Tessa og velkommen hit :ph34r:

Jeg kjenner også flere som hadde barn da de studerte. Det krever selvfølgelig at man er mer strukturert, men det er ihvertfall mulig. Man kan også ta sykepleiestudiet på deltid om man ønsker det.

 

Velkommen til deg også Sykepleier, hyggelig du fant forumet vårt ;)

Link to comment
Share on other sites

Du finner all informasjon du trenger på www.samordnaopptak.no, og her er deres oppskrift på å regne poeng:

 

Skolepoeng = Karakterpoeng (Gjennomsnittskarakter x 10) + Realfagspoeng + Kjønnspoeng + poeng for opptaksprøver

Konkurransepoeng = Skolepoeng + Alderspoeng + Tilleggspoeng (1 års høyere utdanning/folkehøyskole/førstegangstjeneste)

 

Her er link du kan gå inn på for å se f.eks hvor mye man får i alderspoeng osv: http://www.samordnaopptak.no/info/poengberegning/

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy