Tessa Posted August 4, 2009 Report Share Posted August 4, 2009 hei. Jeg skal begynne på voksen opplæring nå, for å ta opp noen fag som jeg har dårlig karakterer i. Da lurer jeg på, hva slags karakterer må man ha for å komme inn på sykepleier studiet? Jeg har veldig lyst til å gå sykepleier studiet, da jeg liker å jobbe med mennesker og elsker barn. Jeg har også et barn selv, som er snart 2 år gammel. vil det bli veldig vanskelig å gå dette stuidet siden jeg har et barn? Håper på svar fort så mulig. Takk MVH Linn Therese Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseB Posted August 4, 2009 Report Share Posted August 4, 2009 Poenggrensene varierer fra skole til skole, men du finner den spesifikke informasjonen på samordnaopptak.no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sykepleier Posted August 4, 2009 Report Share Posted August 4, 2009 Hvilken skole tenker du å gå på da? Barn går nok helt fint, i min klasse var det ihvertfall mange mødre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted August 5, 2009 Report Share Posted August 5, 2009 Hei Tessa og velkommen hit Jeg kjenner også flere som hadde barn da de studerte. Det krever selvfølgelig at man er mer strukturert, men det er ihvertfall mulig. Man kan også ta sykepleiestudiet på deltid om man ønsker det. Velkommen til deg også Sykepleier, hyggelig du fant forumet vårt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tessa Posted August 6, 2009 Author Report Share Posted August 6, 2009 hei. jeg tenkte å gå på høyskolen i fredrikstad. på kråkerøy. siden det er her jeg bor er det mer naturlig for meg å gå der. :-) takk for alle gode råd :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sykepleier Posted August 7, 2009 Report Share Posted August 7, 2009 Høgskolen i østfold, sykepleierutdanning i fredrikstad hadde poenggrensene 32,2 for søkere med førstegangsvitnemål, og 42,2 for søkere i ordinær kvote (www.samordnaopptak.no) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tessa Posted August 8, 2009 Author Report Share Posted August 8, 2009 hvordan er det man regner ut poengene igjen? lært det en gang, men husker ikke helt hvordan jeg gjorde det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feline Posted August 8, 2009 Report Share Posted August 8, 2009 Du finner all informasjon du trenger på www.samordnaopptak.no, og her er deres oppskrift på å regne poeng: Skolepoeng = Karakterpoeng (Gjennomsnittskarakter x 10) + Realfagspoeng + Kjønnspoeng + poeng for opptaksprøver Konkurransepoeng = Skolepoeng + Alderspoeng + Tilleggspoeng (1 års høyere utdanning/folkehøyskole/førstegangstjeneste) Her er link du kan gå inn på for å se f.eks hvor mye man får i alderspoeng osv: http://www.samordnaopptak.no/info/poengberegning/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts