Guest Guest_Ida_* Posted September 11, 2009 Report Share Posted September 11, 2009 Hei! Jeg er ferdig sykepleier i til sommeren, men jeg har lyst til å videreutdanne meg til jordmor. Så lurer på om det er mulighet til å gå rett fra sykepleier høyskolen uten arbeidserfaring til jordmor utdanning i Danmark? Hvis dette er mulig, hvor mange semestere er videreutdanningen? Er det noen andre land i Norden som har denne muligheten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted September 15, 2009 Report Share Posted September 15, 2009 Hei, Jeg vet ikke så mye om dette , men leser du i denne tråden så ser du jordmora skriver at i Danmark er jordmorutdanningen 3 årig og man trenger ikke være sykepleier for å begynne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ballong Posted September 29, 2009 Report Share Posted September 29, 2009 Det stemmer det som Cathrine sier. I danmark går man på treårig jordmorskole (jordemoder) og utdanner seg ikke til sykepleier først. Vet ikke hvordan det er i Svarige? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.