Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sjekke dosetter på natt


runegp

Recommended Posts

Hva mener dere om det?

Jeg synes det er greit å legge dosetter på natt, men kjenner at det å sjekke krever en helt annen oppmerksomhet enn det å legge. Får som regel ikke tid til dette før langt ut i natta, og da kan det være fort gjort å se feil. Dette er heller ikke en av mine faste oppgaver på natt men blir bare lagt til fordi vi har så god tid :)

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen!

Ja jeg forstår veldig godt det du tenker på. Jeg har aldri satt frem medisiner på natten, men vi hadde narkotikaregnskapet. Det var fryktelig tungt kl. 04.00 om natten, for da jobber hjernen utrolig tregt. Jeg synes ikke det er godt nok at du sjekker dosetter midt på natta, sjangsen for å gjøre feil er MYE større.

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen!

Ja jeg forstår veldig godt det du tenker på. Jeg har aldri satt frem medisiner på natten, men vi hadde narkotikaregnskapet. Det var fryktelig tungt kl. 04.00 om natten, for da jobber hjernen utrolig tregt. Jeg synes ikke det er godt nok at du sjekker dosetter midt på natta, sjangsen for å gjøre feil er MYE større.

 

Jeg legger alltid dosetter på natt. Ukesdosetter. Da legger jeg som regel 18-20 ukesdosetter på et par timer.

Egentlig er det dagpersonalet som skal kontrollere, men det har ofte blitt meg på natta som har kontrollert også (bare meg fast på natta for tida, så mye faller på meg).

Synes det er greit jeg.

På sykehjem er det ikke så travelt, så jeg får som regel tid til det tidlig, før jeg blir for trøtt.

Men jeg hadde ikke følt meg komfortabel med å gjøre det kl 4 på natta nei. Da er hjernen på lavgir.

Mellom kl 4 og 6 skal man gjøre minst mulig :) I følge et kurs som ble holdt om "søvnhygiene" for nattpersonale ;)

Link to comment
Share on other sites

På sykehuset hadde det blitt noe annet. Et helt annet tempo, og mindre tid til å få lagt dosetter.

Samtidig er det som regel bare dagsdosetter, og ikke så mye som 20 dosetter.

Da jeg jobbet på sykehus pleide vi å legge dosetter på dagen, etter legevisitt, for da fikk vi med de endringene som var gjort.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy