Guest Usikker Posted October 22, 2009 Report Share Posted October 22, 2009 Er det mye engelske bøker i sykepleierutdanningen? og annet under utdanning på engelsk? jeg er veldig bekymret for at det er en del vanskelig engelske uttrykk ogslik jeg kommer til å ha problemer med under utdanningen, jeg har litt problemer med engelsk å vil helst slippe unna mest mulig. Om det i såfall er litt så kan jeg begynne å forbedre meg på engelsken allerede nå, slik at jeg er i stand til å forstå litt mer når jeg kommer til bøker som er på engelsk om det selvfølgelig da. Hjertlig takk for all hjelp jeg kan få angående spørsmålet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misty Posted October 22, 2009 Report Share Posted October 22, 2009 Heisann! Jeg begynte på sykepleien nå i høst, og vi har ingen engelske bøker til pensum første året i hvertfall! Heldigvis! Vi har heller ikke noe undervisning på engelsk i år. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseB Posted October 22, 2009 Report Share Posted October 22, 2009 Pensumbøkene er stort sett på norsk, men diverse fagartikler på engelsk kommer man nok ikke unna. Dessuten holder det nok ikke å bare bruke norske kilder i en bacheloroppgave f.eks. Av og til kan det komme utenlandske forelesere og da går det naturligvis på engelsk. Å forberede seg er aldri dumt, men det er ikke avskrekkende mye engelsk på studiet altså Link to comment Share on other sites More sharing options...
ballong Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 Ikke stress! Den eneste pensumboka vi har hatt på engelsk, var i anatomi. Ellers er det noen artikler, men ikke så mye at ikke noen kan hjelpe deg litt. Dette klarer du! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.