Guest førsteår student Posted December 11, 2009 Report Share Posted December 11, 2009 Jeg er sykepleierstudent første året, og skal snart ha anatomi og fysiologi eksamen. Da bør jeg vel lese mest oå musklene, skjelettet, fordøyelsessystemet, nyrene, sirkulasjonssystemet og respirasjonssystemet? Liten sannsynlighet å komme opp i biokjemi for eks.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted December 12, 2009 Report Share Posted December 12, 2009 Hei Nå er det lenge siden jeg studerte, men jeg ville ikke satset på å ikke komme opp i biokjemi. Derimot hadde jeg ikke konsentrert meg så veldig om muskler og skjelett, ihvertfall ikke på detaljplan. Men helt klart at fordøyelsessystemet, nyrene, sirkulasjonssystemet og respirasjonssystemet er veldig viktig. Men du må ikke glemme det endokrinesystemet og nevrologien. Tenk på hva de har konsentrert seg om på forelesningene. Nå må dere andre korrigere meg om jeg er på villspor. Lykke til med eksamen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misty Posted December 12, 2009 Report Share Posted December 12, 2009 Heisann Jeg sitter også å leser til eksamen i anatomi/ fysiologi/ mikrobiologi... Mye Men interessant! Ta utgangspunkt i læreplanen i emnet. Forskjellig fra sted til sted hva eksamen omfatter... Vi har f. eks ikke muskler og skjelett, hormoner, nerver + litt til før til våren. Anbefaler deg å se se på gamle eksamensoppgaver. På min skole går det igjen oppgaver om sirkulasjonssystemet, respirasjonssystemet, fordøyelsen, huden, infeksjonsforsvaret, blodet, mikrobiologi, cellen og nyrene. Lykke til! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts