Jump to content
Sykepleiediskusjon

Eksamen


Guest førsteår student

Recommended Posts

Guest førsteår student

Jeg er sykepleierstudent første året, og skal snart ha anatomi og fysiologi eksamen. Da bør jeg vel lese mest oå musklene, skjelettet, fordøyelsessystemet, nyrene, sirkulasjonssystemet og respirasjonssystemet?

Liten sannsynlighet å komme opp i biokjemi for eks.?

Link to comment
Share on other sites

Hei ;)

Nå er det lenge siden jeg studerte, men jeg ville ikke satset på å ikke komme opp i biokjemi. Derimot hadde jeg ikke konsentrert meg så veldig om muskler og skjelett, ihvertfall ikke på detaljplan. Men helt klart at fordøyelsessystemet, nyrene, sirkulasjonssystemet og respirasjonssystemet er veldig viktig. Men du må ikke glemme det endokrinesystemet og nevrologien. Tenk på hva de har konsentrert seg om på forelesningene. Nå må dere andre korrigere meg om jeg er på villspor.

Lykke til med eksamen!

Link to comment
Share on other sites

Heisann :)

Jeg sitter også å leser til eksamen i anatomi/ fysiologi/ mikrobiologi... Mye ;) Men interessant! Ta utgangspunkt i læreplanen i emnet. Forskjellig fra sted til sted hva eksamen omfatter... Vi har f. eks ikke muskler og skjelett, hormoner, nerver + litt til før til våren. Anbefaler deg å se se på gamle eksamensoppgaver. På min skole går det igjen oppgaver om sirkulasjonssystemet, respirasjonssystemet, fordøyelsen, huden, infeksjonsforsvaret, blodet, mikrobiologi, cellen og nyrene. Lykke til! ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy