Jump to content
Sykepleiediskusjon

Noen restriksjoner på bruk av sykepleieruniform med lange ermer?


Guest Gullfisken

Recommended Posts

Guest Gullfisken

Dette er en sak jeg ikke akkurat er stolt over, men jeg sier det rett ut, for en del år tilbake drev jeg med selvskading.

Jeg har heldigvis kommet på bedre tanker, men jeg har fremdeles noen arr igjen på underermene.

I det private bruker jeg stort sett klær med lange ermer for å skjule arrene og det har fungert greit.

 

Jeg studerer nå på 1 året av sykepleierstudiet og trives godt med det, og skal snart ut i sykehjemspraksis, og kommer jo da selvfølgelig til å bruke sykepleieruniform.

Dette kan medføre et problem da de fleste sykepleieruniformene har korte ermer og jeg skaper vel ikke akkurat noe godt inntrykk av meg selv hvis folk får se arrene jeg har, verken pasienter eller kollegaer.

 

Så det jeg lurer på er, ville det gått greit om jeg brukte en sykepleieruniform med lange ermer, evt brukte en langermet skjorte under?

Da vi var i øvelsesavdelingen på skolen fungerte dette greit, men så vidt jeg vet har noen avdelinger restriksjoner på dette..(?)

 

Noen som vet noe mer om dette?

Link to comment
Share on other sites

Så lenge skjorten du har under er i en nøytral farge, kan vaskes på sterk varme og du skifter den hver dag tror jeg det går greit på en vanlig avdeling.. Men om du f.eks skal jobbe på operasjonsstue eller andre steder der det er strenge regler for påkledning får du nok ikke lov til å bruke langermet genser under sykehustøyet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vi har lov til å gå med 3/4 armer på min avdeling,du skal jo kunne vaske deg nesten opp til albuene. Kollegger bør ikke reagere negativt på det, alle har en fortid og gamle arr er tilbakelagt tid. Pasienter som kan reagere på det er vel kanskje litt eldre folk, og sannsynligvis har de litt dårlig syn og ser det ikke;)

Link to comment
Share on other sites

En annen ting er at arr på armene kan være så mangt... Hadde jeg vært pasient og sykepleieren hadde arr på armene så hadde jeg ikke nødvendigvis tenkt selvskading og ikke hadde jeg spurt heller om hvorfor hun hadde arr. Det hadde jeg jo ikke hatt noe med...

Det som teller er jo hvordan du oppfører deg overfor pasienten :)

Lykke til og håper du klarer å bruke skjorte med korte ermer uten å skjemmes.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy