Betty89 Posted January 15, 2010 Report Share Posted January 15, 2010 Hei, har fått en oppgave her jeg stusser litt på. " Hvilke psykiske lidelser kan gi pasienten psykiske episoder?" Jeg har lest i mange timer nå, finner nesten ingenting. Står minimalt om "psykiske episoder" i mine to psykiatri bøker. Noen som vet svaret? (Jeg vet/tror i alle fall Shizofreni kan gi psykiske episoder) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kitt Posted January 15, 2010 Report Share Posted January 15, 2010 Er du sikker på at det ikke skal stå psykotiske episoder? Og hva i all verden er psykiske episoder??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Betty89 Posted January 15, 2010 Author Report Share Posted January 15, 2010 Er du sikker på at det ikke skal stå psykotiske episoder? Og hva i all verden er psykiske episoder??? Psykotiske episoder mente jeg, beklager Link to comment Share on other sites More sharing options...
Betty89 Posted January 16, 2010 Author Report Share Posted January 16, 2010 Ingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted January 16, 2010 Report Share Posted January 16, 2010 Jeg har kopiert fra Ullevål sykehus sin nettside, håper det kan være til hjelp: Psykose forekommer innen flere diagnosegrupper. Følgende hovedgrupper av psykoser finnes: •Akutt og forbigående psykoser •Schizofreniforme psykoser •Schizofreni •Paranoid psykose •Schizoaffektive lidelser •Bipolare psykoser •Vrangforestillingslidelser •Psykotisk depresjon •Rusutløst psykose •Organisk psykose http://www.ulleval.no/modules/module_123/p...;iDisplayType=2 Du kan også gå inn her http://www.legehandboka.no/ og søke på psykoser. Da får du opp litt. Lykke til med oppgaven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Betty89 Posted January 16, 2010 Author Report Share Posted January 16, 2010 Takker ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.