Jump to content
Sykepleiediskusjon

Dosering av tabletter


LM3

Recommended Posts

Heisann!

 

Jeg lurer på en ting, hvordan gjør dere det når det skal doseres medisiner for en pasient (hjemmesykepleien) som må legges i medisinglass med lapp for dag og tidspunkt -> dosert for helg da pas. ikke skal ha besøk. ?

 

Har erfart at tablettene ble lagt i et glass (uten lokk), og satt på et sted hjemme hos pasienten. Og pasienten har dyr som går rundt inne, og da kan få i seg tablettene. Burde det ikke legges noe over, sånn at dyret ikke kan få det i seg så lett?

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som en dårlig løsning. Har ikke kommunen din multidose? Hvis jeg var ansvarlig sykepleier ville jeg lagt inn daglige besøk hvis pasienten har dosett og klarer ikke åpne dosetten selv. Da unngår man misforståelser og feilmedisinering. Hva sier fagansvarlig om denne ordningen?

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som en dårlig løsning. Har ikke kommunen din multidose?

Nei, det tror jeg ikke! :/

 

Hvis jeg var ansvarlig sykepleier ville jeg lagt inn daglige besøk hvis pasienten har dosett og klarer ikke åpne dosetten selv. Da unngår man misforståelser og feilmedisinering. Hva sier fagansvarlig om denne ordningen?

Var også, etter det jeg forsto, ønske fra pasienten. Var ikke selve ordningen jeg reagerte på egentlig, men tanken på at dyr kan få i seg både det ene og det andre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy