Litago Posted September 28, 2008 Report Share Posted September 28, 2008 Noen som kan forlklare meg hvor i deltamuskelen det er trygt å stikke? Har det sikkert i noen av bøkene mine, men tenkte å spørre her først. Jeg er nemlig bedt om jeg kan sette vaksine på mine foreldre, og denne skal settes i deltamuskelen. Og det har jeg aldri gjort før... Så jeg må føle meg trygg på at ejg gjør det riktig, ellers får de få noen andre til å gjøre det! HJELP! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted September 29, 2008 Report Share Posted September 29, 2008 Her er en illustrasjon av hvor du setter injeksjonen, håper du blir litt klokere Du får ha lykke til med vaksineringen, dette klarer du sikkert fint http://www.sygeplejersken.dk/stibo/figurerSY46/grafik.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted September 29, 2008 Author Report Share Posted September 29, 2008 Tusen takk! Dette fikser jeg Var omtrent sånn jeg mente det var også, men som sagt har jeg aldri satt i deltamuskelen "på ordentlig". Og leste at det er relativt lite område som er trygt å sette pga arterie og nerver. Da blir det vaksinering senere i dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nightingale Posted September 30, 2008 Report Share Posted September 30, 2008 Tusen takk!Dette fikser jeg Var omtrent sånn jeg mente det var også, men som sagt har jeg aldri satt i deltamuskelen "på ordentlig". Og leste at det er relativt lite område som er trygt å sette pga arterie og nerver. Da blir det vaksinering senere i dag. Hvordan gikk vaksineringen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted October 1, 2008 Author Report Share Posted October 1, 2008 Det gikk bra (håper jeg), hehe. Stefaren min merka ingenting da jeg satte den, men var temmelig støl i armen dagen etter. Og det er vel et godt tegn Mammaen min er så innmari tynn, at der stakk jeg rett inn i beinet, og måtte fra nåla litt ut igjen før jeg satt vaksinen. Syntes det var litt "vondt", dvs sprengte da jeg satte den, men ikke unormalt vondt. Temmelig øm og støl dagen etter hun også Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted October 2, 2008 Report Share Posted October 2, 2008 Hørtes ut som om dette gikk bra Ja mange vaksiner gir øm arm dagen etter. Hva slags vaksine var det? Guffent når man skraper borti benet, men det er fort gjort. Synes det skjer rett som det er når jeg gir im injeksjoner til tynne mennesker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted October 2, 2008 Author Report Share Posted October 2, 2008 Det var Havrix De har tatt den før, så dette var påfyll. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malin Posted March 7, 2012 Report Share Posted March 7, 2012 Her er en illustrasjon av hvor du setter injeksjonen, håper du blir litt klokere Du får ha lykke til med vaksineringen, dette klarer du sikkert fint http://www.sygepleje...SY46/grafik.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Guest Posted March 2, 2014 Report Share Posted March 2, 2014 Her er en illustrasjon av hvor du setter injeksjonen, håper du blir litt klokere Du får ha lykke til med vaksineringen, dette klarer du sikkert fint http://www.sygepleje...SY46/grafik.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.