NurseT Posted March 9, 2010 Report Share Posted March 9, 2010 Kan man la oksygenet stå på samtidig som pasienten tar ventoline og atrovent på forstøver? Jeg har alltid tatt av oksygenet når pasienten får forstøver, men en annen sykepleier på sykehjemmet mener at oksygenet godt kan stå på. Pasienten har KOLS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 Hei og velkommen hit Jeg har ingen erfaring med å gi pasienter forstøver, men kanskje denne tråden kan være til hjelp? http://sykepleiediskusjon.net/index.php?showtopic=872 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted March 13, 2010 Report Share Posted March 13, 2010 Det kommer an på hvilken måte mediamentene forstøves på, vil jeg påstå. Bruker man et pariapparat/nebulisator med kompressor, så forstøves jo medikamentene uten at tilføres oksygen. Forstøver man medikamentene derimot med oksygen, så er oksygentilførselen såpass stor at man ikke bør administrere annen oksygen i tillegg. Evt med stor forsiktighet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
NurseT Posted March 15, 2010 Author Report Share Posted March 15, 2010 Takk for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjuggerpløm Posted March 23, 2010 Report Share Posted March 23, 2010 Takk for svar Hvis pas. som du sier har KOLS, må man i hvert fall være sikker på at pas. ikke retinerer om man skal tilføre enda mer oksygen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.