Jump to content
Sykepleiediskusjon

turnus i praksis


souma

Recommended Posts

Guest sykepleierstudent

Det er vel forskjellig fra skole til skole vil jeg tro. varierer sikkert i løpet av de tre årene å. jeg skal ut i min første praksis nå(2 mnd. på sykehjem) og vi skal ha 4 dager praksis og en studiedag i uka. vi har en oppgave vi skal skrive i praksisperioden(pleieplan) i tillegg skal vi skrive en logg hver uke + at vi har ne oppgave i hygiene som vi skal skrive i etterarbeidsuka, men som vi kanskje må tenke litt over i løpet av praksisen.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok mest vanlig å ha 4 praksisdager + 1 studiedag i uka, men dette er kun et gjennomsnitt. På turnusen din kan du muligens få 5 praksisdager den ene uken og 3 den neste, med henholdsvis 0 studiedager den ene uka og 2 studiedager den neste. Dette kommer helt an på hvordan skolen/praksiplassen legger opp turnusen din.

Link to comment
Share on other sites

Standaren er som tidligere nevnt fire praksisdager og en studiedag.

I løpet av mine fire praksisperioder så langt, har jeg så og si valgt turnusen selv. Jeg har jobbet 4 dager i uka og for det meste med praksisveileder, men har aldri møtt motstand når jeg har sjonglert litt med færre/flere praksis dager i uka. Det viktigste er at du har oppfyllt kravet om antall timer ved endt praksis.

Nå er planen at man skal ha tid til oppgavene etter jobb kombinert med studiedagen. Ved noen praksiser har dette fungert, ved andre har jeg måtte bruke litt av helgen også. Du finner ut av det :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy