Jump to content
Sykepleiediskusjon

Fersking på forumet


Recommended Posts

Hei,

 

Jeg er 43 år og har akkurat bestemt meg for hva jeg vil bli når jeg blir stor...

Har søkt bachelor i Sykepleie på Lovisenberg fra høsten av og er veldig spent på om jeg kommer inn - og ikke minst om dette er et yrke som passer for meg.

Sykepleie var aldri noe tema da jeg vokste opp. Ingen jeg gikk på skole med eller kjente skulle bli sykepleier og det har heller aldri vært noe ønskedrøm, men etter som årene er gått og jeg har fått mer erfaring, skjønner jeg at sykepleie kanskje er det yrket som passer meg og min personlighet best.

Jeg har studert på UiO i 7 år og har bla. mellomfag i psykologi og mellomfag i engelsk, men etter studiene ramlet jeg tilfeldigvis inn i mediebransjen og begynte etterhvert i en IT avdeling som jeg har trives veldig godt i. Alt teknisk har alltid falt lett for meg, men hjertet har alltid ligget i behandling/samhandling av menneskene rundt meg. I IT-avdelingen fikk jeg kombinert begge to.

Etter 13 år i IT er jeg lei og vil tenke nytt. Jeg vil bety noe for noen, hjelpe noen og være en omsorgsperson og støttende ressurs.

Nå er jeg fryktelig spent på om jeg har valgt riktig. 3 år med studier og uten inntekt er et stort skritt å gå til for en småbarnsmamma... Jeg er spent på hvordan studering blir. Jeg husker jeg sverget på at jeg aldri skulle ha flere eksamener da jeg avsluttet studiene på UiO. Jeg er spent på vanskelighetsgrad og jeg er ikke minst spent på om jeg fikser turnusjobbing etter 17 år i 8-16 jobbing.

Link to comment
Share on other sites

Først av alt velkommen hit :) Så spennende at du nå har funnet ut at du vil studere sykepleie. Håper det svarer til forventningene. Jeg kan i hvert fall si at det må være en av de beste utdannelser man kan ta. Utrolig mange jobbmuligheter og så mye spennende man kan gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy