Jump to content
Sykepleiediskusjon

Deltidsjobb under studiene


Wickwire

Recommended Posts

Jeg slutter nå i min faste jobb for å starte på Lovisenberg. Jeg er avhengig av ca. 30% stilling jobb.

Jeg har lett litt på finn.no, men fant ingen assistent jobber. Noen som har noe tips om hvor jeg kan finne dette?

Er ikke så int. i nattevakter, da jeg har jobbet dette under et annet studie før.

 

Hva kan man jobbe med? Pleieassistent? Eller finnes det flere jobber? Jeg kan ordne en ny jobb i forbindelse med jobben jeg har i dag, men ønsker noe mer rettet mot utdannelsen.

 

Jeg har jobbet på et eldrehjem før. Sliter veldig med rævtørking etc. Vet jeg må igjennom dette på praksiss og sikkert kommer borti det senere også, men drømmer ikke om en slik ekstra jobb hvor det er mye av det. Helst litt mer selvhjelpene pasienter. Løste seg fint på det forrige stedet. Jeg gjorde mye av de andre jobbene, og de fortstod problemet mitt med at jeg brekker meg lett.

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips er at du ordner deg gjennom gamlejobben i første studieår, også søker du mer relevante jobber når du har litt mer erfaring. Da kan du f.eks jobbe som pleieassistent på sykehus, og det er litt mer spennende ;) Men på sykehus får du neppe innpass før du har fullført minst ett år av utdannelsen din.

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips er at du ordner deg gjennom gamlejobben i første studieår, også søker du mer relevante jobber når du har litt mer erfaring. Da kan du f.eks jobbe som pleieassistent på sykehus, og det er litt mer spennende ;) Men på sykehus får du neppe innpass før du har fullført minst ett år av utdannelsen din.

Ønsker ikke fortsette innen samme bransje jeg jobber nå. Men må gjøre det til nød. -

 

Hva kan man vente å se innen psykiatrien? Totalt gale folk, eller mye angst og lidelser også? Hvordan arbeidsoppgaver blir det for en student?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lite erfaring fra psykiatrien, men jeg husker da jeg studerte var det mange i klassen som jobbet nettopp i psykiatrien også før de begynte på studiene.

Det er mye tung psykiatri på institusjonene.

Jeg hadde forresten en liten jobb noen ettermiddager i uken, før jeg begynte å studere. Det var på et psykiatrisk ettervernshjem. Litt usikker på hva det feilte alle sammen, men det var nok mye schizofreni og psykoser. Jobben min var å aktivisere dem. Bake kaker, prate med dem, følge de på postkontor for å betale regninger, gå i butikken sammen med dem og annen miljø trening.

Hva du får gjøre på en vanlig psykiatrisk institusjon som pleieassistent vet jeg ikke, men det er sikkert noen her som kan svare på det. Men jeg vil tro at du deltar i den vanlige driften på en avdeling om man kan si det slik.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy