Jump to content
Sykepleiediskusjon

Tjenestebevis


NurseB

Recommended Posts

Der står det hvor du har jobbet, tidsrommet du jobbet der, stillingsprosenten din, og/eller hvor mange timer du jobbet utover faste vakter.

Du trenger den for eksempel når du skal levere attester til ditt neste arbeidssted. For å få ansiennitet må du levere tjenestebevis for å vise hvor lenge/mye du har jobbet tidligere. Du trenger det om du skal søke videreutdanning, for å bevise at du har den praksisen som kreves for å komme inn på studiet..

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar, Feline :)

 

Må man skaffe seg et nytt tjenestebevis for hver nye arbeidsplass slik at man kan ende opp med x antall papirer, eller oppdateres det slik at man fremdeles får alt samlet på et papir? Hvis du skjønner hva jeg mener.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Hei :) Ser at denne tråden er noen år gammel, men kanskje noen vil svare likevel;

Skal det fremkomme i tjenestebeviset hvor mange ekstra timer man har jobbet hvert enkelt år man har vært ansatt, eller kan de samle alle ekstratimer i en totalsum på flere års arbeidsforhold?

Jeg har fått sistnevnte i mitt tjenestebevis, men tror dette vil gjøre at jeg går glipp av flere års ansiennitet i mitt nye arbeidsforhold, da det kommer frem at jeg kun har jobbet 18,87% i de årene jeg var student, og grensen for at det skal gjelde for ett år på ansiennitetsstigen er faktisk arbeidsmengde over 20%, så dersom det hadde stått ved siden av hvert år at jeg hadde jobbet la oss si 200 timer ekstravakter, så ville det vært bedre? Eller tar de alle de ekstratimene og deler de på antall år slik at de får en gjennomsnittlig arbeidsmengde?

Uff, dette ble innviklet...Håper noen kan svare :)

Link to comment
Share on other sites

On 26.3.2018 at 2:51 PM, Hippocampus said:

Hei :) Ser at denne tråden er noen år gammel, men kanskje noen vil svare likevel;

Skal det fremkomme i tjenestebeviset hvor mange ekstra timer man har jobbet hvert enkelt år man har vært ansatt, eller kan de samle alle ekstratimer i en totalsum på flere års arbeidsforhold?

Jeg har fått sistnevnte i mitt tjenestebevis, men tror dette vil gjøre at jeg går glipp av flere års ansiennitet i mitt nye arbeidsforhold, da det kommer frem at jeg kun har jobbet 18,87% i de årene jeg var student, og grensen for at det skal gjelde for ett år på ansiennitetsstigen er faktisk arbeidsmengde over 20%, så dersom det hadde stått ved siden av hvert år at jeg hadde jobbet la oss si 200 timer ekstravakter, så ville det vært bedre? Eller tar de alle de ekstratimene og deler de på antall år slik at de får en gjennomsnittlig arbeidsmengde?

Uff, dette ble innviklet...Håper noen kan svare :)

Først av alt, velkommen hit :)
Jeg aner ikke hva som er vanlig å gjøre, men svarer deg i tilfelle ingen andre svarer.

Jeg ville ringt de som har utstedet tjenestebeviset og spurt om de kunne sette det opp på den måten du føler det kommer klarest frem hvor mye du har jobbet. 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Hippocampus said:

Tusen takk for det! Veldig flott forum :)

Ja, jeg får ta en telefon! Det hadde likevel vært interessant å hørt hvordan andres tjenestebevis ser ut, og hva som egentlig er vanlig:huh:

Takk for hyggelig tilbakemelding :)

Ja vi får håpe noen andre også svarer. Uansett lykke til :)

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy