Ja, må vel si at sykepleiere jobber mer alene i USA, og det forventes at sykepleier har ansvar om pasienten "kræsjer".
Har jobbet ett år i psykiatrien i Norge, som desidert er en ting som er bedre enn i USA. Psykiatrien i Norge er luksus, må si 7 1/2 jobbe dager er luksus, sykemelding er luksus, mange folk på jobb er kjempe luksus. Synes det er idiotisk når folk snakker dårlig om psykiatrien i Norge.
Dro tilbake til USA, følte at jeg mistet mye av det jeg lærte, følte at jeg ikke for
Her beskriver en gjest på forumet hvordan en nurse practitioner jobber i USA
En NP jobber som en lege. NP jobber under legen, men gjør så og si det samme som legen. Undersøker pasienten, følger opp pasienten mens de er på sykehus, forandrer medisiner. De kan jo selvfølgelig ikke operere en pasient, men de kan assistere som 1.assist. Man kan som NP jobbe helt alene, ha sine egne pasienter, trenger ikke lege. Man kan ha veldig syke pasienter som NP, de har ett veldig stort spektrum av forskjellige pasienter. NP er ikke som sykepleier, jeg er her på sykehuset i 12 time
Her forteller hun mer om det å være nurse practitioner i USA
You are posting as a guest.
If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.
Recommended Posts
Posted by Guest USAsykepleier,
Her beskriver en gjest på forumet hvordan en nurse practitioner jobber i USA
Recommended by Cathrine
0 reactions
Go to this post
Posted by Guest USA sykepleier,
Her forteller hun mer om det å være nurse practitioner i USA
Recommended by Cathrine
0 reactions
Go to this post