Jump to content
Sykepleiediskusjon

Dreads


Guest Guest

Recommended Posts

Jeg studerer sykepleie nå, og har utrolig lyst på dreads. Jeg har hatt det før, men det er endel år siden. Fra da vet jeg at det er forskjell på hvordan man blir oppfattet (fordommer, antagelser) før folk blir kjent med en. Det kan til tider være ganske gøy å få høre hva folk har trodd, om en person som viser seg å være stikk motsatt av det de har trodd. For at folk skal skjønne hvilken frisyre jeg snakker om, linker jeg til et bilde på FB: https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/59452_423118554420127_1214058377_n.jpg Til opplysning så vaskes dette som normalt hår, på vanlig vis, og det innebærer ingen former for tilsetningsstoffer, verken voks eller noe annet.

 

Grunnen til at jeg ønsker tilbakemeldinger i dette forumet, er fordi jeg er i tvil om det å ha dreads vil være til alt for stort hinder for meg som ferdig utdannet, eller underveis i utdannelsen. Jeg har forsøkt å søke etter faglig litteratur på feltet, men finner ingenting. Alt handler om piercing og smykker og langt hår. Dreadsene har jeg tenkt å sette opp i strikk som en vanlig hestehale, men jeg vurderer også å måtte gå med tildekket hår (noe i gaten hijab eller nonne eller deromkring). Jeg tenker altså på det hygieniske aspektet; finnes det egentlig holdepunkter for at dreads ikke er ok? Er det verre bare fordi man ikke får kammet det?