Jump to content
Sykepleiediskusjon

Jeg vil skulke eksamen


Student1503

Recommended Posts

Strøk på eksamen i vår, pga ferietur hadde jeg ikke mulighet til å konte i august. Nå er det tredje og siste sjanse til å bestå for å få fortsette i kullet, men jeg er ikke klar! Kan jeg sykemelde meg og få ny sjanse til eksamen uten å droppe ut av kullet?? Ja jeg vet det er en feig utvei, men jeg vil jo ikke stryke heller, da er det hvertfall kjørt... Denne høsten har vært full av praksiser og oppgaver og andre eksamener, så jeg har rett og slett ikke hatt mulighet til lese....

Sykemelding er jo vanligvis gyldig grunn til å gå glipp av en eksamen, men det er jo sagt at det er siste sjanse...

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble i grunnen litt satt ut av å lese dette... Greit nok at du strøk på første forsøk, men hvorfor prioriterte du ferie i stedet for å gjennomføre eksamen i august?? Du har jo visst siden våren at denne eksamen må tas på nytt, da synes jeg det er dårlig unnskyldning å si at du ikke har hatt tid til å lese. Sykepleien er ganske tøft med flere tunge eksamen og mye praksis, men det er likt for alle. Jeg vet ikke noe særlig om reglene for å ta eksamen om igjen. Hos oss var det i hvertfall sånn at for å kunne ta eksamen 3.år, måtte alle eksamen fra 2.år være bestått, det samme med eksamen 1.året. Men hvis du ikke er helt motivert for å jobbe hardt mot eksamen nå, må du kanskje forberede deg på å fortsette på neste kull til høsten igjen...? Lykke til uansett :)

Link to comment
Share on other sites

Ferien var kjøpt og betalt tidlig i vår, og inkluderte mann og barn, ikke bare meg selv. For å ikke skuffe hele familien, tenkte jeg å være super-mom denne høsten, og sjonglere mellom praksiser og eksamener og lesing slik at eksamen ble gjennomført, men det var jo praktisk talt umulig å få til.. Får jo egentlig ikke noe svar fra deg, men jeg tenker som så at hva om noe helt uforutsett skjer et par dager før eksamen da, som at nær familie som mor, far eller søsken dør i ulykke eller noe(bank i bordet!!!), får man ikke ny eksamen da heller selv om det egentlig er siste sjanse? Jeg har ikke tenkt å lyve om noe slikt altså, men jeg tenker fortsatt at sykemelding må vær gyldig grunn uansett hva grunnen til sykemelding er??!!

Link to comment
Share on other sites

Skjønner det litt mer med ferien når du har mann og barn ja <_< Problemet med sykemelding er vel at en må jo nesten være syk for å få sykemelding.... Og ikke akkurat lett å planlegge å bli syk eller at noe tragisk skjer rett før eksamen... Vet bare at de jeg gikk i klasse med som strøyk og ikke fikk bestått eksamen før neste års eksamener, måtte hoppe over på kullet etter oss. Men selvfølgelig skjønner jeg at det er kjipt. Er det lenge til eksamen nå da? Du har ikke noen mulighet til å få lest såpass at du kan hoppe i det og gjøre et forsøk?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy