Jump to content
Sykepleiediskusjon

Når søkte dere som er ferdig utdannet jobb?


hjerterom

Recommended Posts

Søkte dere jobb etter at dere var ferdig eller under siste semester? Er det mulig å få jobb siste semester, altså uten autorisasjon? Tenke på å søke en jobb som har oppstart 1.3.14, men jeg er ikke ferdigutdannet før des 2014... bør jeg vente? dette er drømmejobben min!

Link to comment
Share on other sites

Jeg søkte jobb våren rett før jeg var ferdig, men begynte ikke i jobben før i august.

Det spørs jo om du får jobben når det er såpass lenge til du er ferdig. Men hvis dette er drømmejobben, ville jeg absolutt søkt og tatt kontakt med arbeidsgiver. Du har ikke noe å tape på det. Kan jo være at du kan få jobb der når du er ferdig og kanskje du kan ta noen ekstravakter der nå.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg jobbet først som ekstravakt/pleieassistent på den avdelingen jeg ønsket samme sommeren som jeg ble ferdig utdannet, bare for å få ett ben innenfor. Deretter søkte jeg på vikariat, og fikk 100%. Jobbet ordentlig som sykepleier når autorisasjonen var på plass, rett under en mnd etter endt skolegang, mer pleieassistent med utvidet ansvar før det.

 

Søk nå du, hvis dette er drømmejobben er det dumt å la den slippe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Stillingen er som helsesøster/sykepleier med erfaring fra psykisk helsearbeid. Synes dere fremdeles jeg bør søke? Jeg er ikke ferdig på skolen før november 2014, så er litt lenge til jeg kan søke autorisasjon. Men vet samtidig at noen fra kullet over meg søkte jobb 6 måneder før skoleslutt og fikk jobb, men da som "vanlig" sykepleier. Er så i villrede på hva jeg skal gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy