Jump to content
Sykepleiediskusjon

Stell og personlig hygiene


Guest Lena Victoria

Recommended Posts

Guest Lena Victoria

Jeg studerer sykepleie ved universitetet i Nordland, og har fått i oppgave å reflektere over det å vaske et annet voksent menneske som er sengeliggende. Jeg gjør meg gjerne MINE tanker, men flere hjerner er bedre enn én. Derfor skriver jeg her i håp om at dere vil reflektere litt sammen med meg, så jeg får andre innputt og kan se fra flere vinkler. Vil bli en så reflektert sykepleier som jeg kan :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Spl.stud.

Hei! Spennende tema!

 

Du kan starte med å skrive dine refleksjoner her, så kan vi komme med input når vi ser at du har gjort en innsats. Viktig å gjøre leksene selv! :)

 

Mvh.

Spl.stud. 2. år.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lena Victoria

Hei! Spennende tema!

 

Du kan starte med å skrive dine refleksjoner her, så kan vi komme med input når vi ser at du har gjort en innsats. Viktig å gjøre leksene selv! :)

 

Mvh.

Spl.stud. 2. år.

Heisan :) hyggelig at du svarer. Så klart ;) Coming up...

Link to comment
Share on other sites

Guest Lena Victoria

Stell og personlig hygiene

Å skulle vaske et annet voksent menneske som er sengeliggende og trenger hjelp

 

Hvordan skal det foregå?

Vær forberedt når du går inn til pasienten. Det er lurt å ha med seg det utstyret man trenger, slik at vi unngår at pasienten må ligge så lenge og vente på at du skal hente nytt utstyr. Det er ikke sikkert det er så veldig behagelig å bli liggende så lenge naken, og eventuelt våt av vaskevannet.