Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleiestudiet?


Guest Ingrid

Recommended Posts

Heihei!

 

Jeg studerer økonomi og administrasjon nå, holder på med første året. Før jeg begynte å studere var jeg veldig usikker på hva jeg ville og var nok derfor jeg gikk for økonomi.

For ca noen år tilbake var jeg helt sikker på at det var sykepleien jeg ville studere, men siste halvår før jeg måtte bestemme meg så ble jeg så usikker. Dette var fordi jeg leste så mye negativt på nettet og ble bare veldig usikker.

Nå begynner jeg å angre på at jeg valgte økonomi, og vil heller ta sykepleien.

Noen sykepleiere der ute som kan fortelle om hvordan studiet er? og kanskje har noe positivit å si rundt det å være sykepleier?

evt hvilke skoler som er bra? Bor nå i Molde, men hørt at sykepleien her er mye vanskeligere enn andre steder.

Tenkte veldig mye på å bli jordmor før, noen her som kan fortelle noe om dette yrket? :)

Håper på positive svar!

Link to comment
Share on other sites

Hei hei ? jeg går første året på lovisenberg og er så langt kjempefornøyd med studiet og skolen. Vi har hatt mange interrsante temaer og forelesninger. Jeg syns også det er fint med en blanding mellom samfunnsfag og realfag, teori og praksis ? stortrives med studiet og anbefaler det virkelig ?

Link to comment
Share on other sites

Hei hei ? jeg går første året på lovisenberg og er så langt kjempefornøyd med studiet og skolen. Vi har hatt mange interrsante temaer og forelesninger. Jeg syns også det er fint med en blanding mellom samfunnsfag og realfag, teori og praksis ? stortrives med studiet og anbefaler det virkelig ?

 

Takk for svar! :) Er det første halvåret tøft? Er det slik at man må bruke mesteparten av tiden på å lese?

Tror nok jeg kommer til å satse på det til neste år!

Link to comment
Share on other sites