Jump to content
Sykepleiediskusjon

Bachelor problemstilling


Guest Mona

Recommended Posts

Hei!

Har lyst å skrive om BRCA1, "brystkreft genet", i bachelor oppgaven min, men sliter med å finne en god problemstilling.. Noen som har noen forslag?

Har tenkt på noe som: sykepleie til pasienter med påvist BRCA1..

Det er jo mange viktige avgjørelser som må tas etter at en har fått påvist genet, i forhold til fjerning av eggstokker og bryst..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke noe flink til å forme problemstillinger. Men ofte kan det være lurt å begrense dem litt. Tenke på hvor i forløpet en sykepleier møter pasienter med påvist BRCA.

Mange får vel genetisk veiledning før de bestemmer om de skal opereres, vet ikke om sykepleiere møter disse pasientene? Mulig jeg tar feil.

Men uansett vil man møte disse pasientene når de skal inn til operasjon, og det kan du jo skrive om.

Spennende problemstilling, for det er ganske tøft å gjennomgå slike omfattende inngrep når man er helt "frisk".

Link to comment
Share on other sites

Før du bestemmer deg for problemstilling kan det være lurt å sjekke hva som finnes av oppdatert forskning. Dette er et smalt fagfelt, så sjekk hva som finnes der ute så du vet hva du har å forholde deg til. Hvor mange forskningsartikler bacheloroppgaven skal baseres på er vel muligens angitt fra skolen din? Hvis du finner kun få artikler kan det være du har valgt for smalt fokus. Spennende tema!! :) Tvi tvi og lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy