Jump to content
Sykepleiediskusjon

Sykepleie noe de ikke trodde


Guest nora

Recommended Posts

Hei, jeg har hørt fra folk at veldig mange som søker seg inn på sykepleien dropper ut, fordi de ikke fant ut at sykepleie ikke var det de trodde. Kan noen utdype dette?

Link to comment
Share on other sites

Tror kanskje man bør høre det direkte fra dem som har opplevd det? Jeg for min del visste hva jeg gikk til, men så hadde jeg erfaring fra eldreomsorgen fra før. Tror kanskje at de som for eksempel bare har kjennskap til sykepleieyrket gjennom tv-serier som Greys o.l. kan bli skuffet over fokuset på pleie og omsorg, hvis det de forventet var et heftig sykehusmiljø.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok apoptose er inne på noe her, i mitt kull var det veldig mange som droppet ut under/etter første sykehjemspraksis. Det var faktisk så ille at året etter valgte skolen å innføre ett-ukes praksis på sykehjem helt i starten av det første semesteret slik at studentene kunne få en forsmak på hva studiet kom til å by på. For min del hadde jeg ikke peiling på hva sykepleie dreide seg om da jeg begynte studiet, men jeg ble i gjengjeld heller positivt overrasket. Jeg tenker sånn at alle praksisperiodene er noe man bare må komme seg igjennom, og om man mistrives så får man heller fokusere på at man i det minste har filtrert ut noen fremtidige arbeidsplasser.

Link to comment
Share on other sites

I mi studiegruppe på 15, så slutta 5 stykker det første året. Det var en kombinasjon av elendig studiemiljø i gruppa, og at første semester var tungt for dei som aldri hadde studert før..

Praksis på ei veke på sjukeheim første semester høyres egentlig veldig lurt ut!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy