Jump to content
Sykepleiediskusjon

En rolig arbeidsplass uten nattejobbing - finnes det?


Guest bib

Recommended Posts

Jeg er sykepleiestudent som nå går andre året. De siste årene har jeg innsett at jeg nok ikke egner meg til nattejobbing, og jeg begynner også å tvile på om jeg vil trives som sykepleier på grunn av det store tidspresset og ansvarsbyrden. Jeg skulle nok tenkt på dette før jeg begynte, men mye av selvinnsikten har kommet med intensiv "selvransakelse" i det siste. Jeg vet at jeg egner meg godt innen omsorg, men er høysensitiv og blir lett utmattet, så jeg behøver ro, tid og trygge rammer for å kunne trives i en jobb.

 

Er det noen likesinnede der ute som kan dele erfaringer fra arbeidslivet? Eller noen som har tips til alternative arbeidsplasser?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Fortvil ikke, det er stor forskjell på arbeidsplasser. Kanskje du har vært i praksis på litt stressende avdelinger? Jeg er sikker på at du vil finne en jobb du vil trives med.

Det finnes også jobber der man ikke trenger å jobbe nattevakter. Poliklinikker og kirurgiske/ medisinske/psykiatriske dagavdelinger, for å nevne noen. Vet ikke hva som interesserer deg, men mitt forslag er å lese stillingsannonser, så ser du at det er ganske mye å velge imellom.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sykepleiestudent som nå går andre året. De siste årene har jeg innsett at jeg nok ikke egner meg til nattejobbing, og jeg begynner også å tvile på om jeg vil trives som sykepleier på grunn av det store tidspresset og ansvarsbyrden. Jeg skulle nok tenkt på dette før jeg begynte, men mye av selvinnsikten har kommet med intensiv "selvransakelse" i det siste. Jeg vet at jeg egner meg godt innen omsorg, men er høysensitiv og blir lett utmattet, så jeg behøver ro, tid og trygge rammer for å kunne trives i en jobb.

 

Er det noen likesinnede der ute som kan dele erfaringer fra arbeidslivet? Eller noen som har tips til alternative arbeidsplasser?