Cathrine Posted September 29, 2017 Report Share Posted September 29, 2017 Noen som har erfaring med panne-termometer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pally Posted October 1, 2017 Report Share Posted October 1, 2017 Vi har denne typen på jobb, om det var en sånn du tenkte på? Det er vel strengt talt ikke et rent pannetermometer, men den skal strykes over pannen og ned langs temporalarterien om jeg ikke tar feil. Det er visst gjort minst en norsk studie om reliabiliteten til slike termometre, som viser et akseptabelt avvik på -0,49°C i forhold til rektaltermometre. Personlig foretrekker jeg dog øretermometre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted October 2, 2017 Author Report Share Posted October 2, 2017 Tusen takk for tips og link til forskningsartikkel og det hele Denne typen termometer var ny for meg. Vet du om denne er mer nøyaktig enn vanlig pannetermometre? Ulempen med denne er at den berører pasienten imotsetning til andre pannetermometre. Men er den mer nøyaktig er det viktigst. Lurer på hvorfor du foretrekker øretermometre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts