Jump to content
Sykepleiediskusjon

Stansalarm


0000

Recommended Posts

Hei jeg er sykepleierstudent og skal i min første praksis på sykehus snart. Tenker litt på hvordan det er med hjertestans ( min store skrekk er at jeg skal komme først til) . Jeg har hørt at man skal trykke stansalarmen inne på rommet, men hvordan gjør jeg det?? Trinn for trinn. 

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen hit :)
 

 Du skal ikke være fortvilet. Ved hjerte eller respirasjonsstans eller andre akutte hendelser bør du som student straks tilkalle hjelp, men det er ingen som forventer så mye av deg i første praksis. 

Hvordan det fungerer med alarm varierer. Kommer an på hvor du skal. Enkelte steder er det bare å trekke i snoren en gang til. 

Du bør spørre kontaktsykepleier første dag om hva du skal gjøre i en slik situasjon og hvordan du får tak i hjelp fort. Veldig bra at du forbereder deg på slike akutte hendelser :) 

Lykke til! 

Vet du hvor du skal?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja slik pleier det å være. Hvis du har trykket på den knappen når du går inn, går alarmen om du drar i snoren. Dette brukes ikke bare ved stans, men i alle tilfeller der det haster å få hjelp. Men spør kontaktsykepleier om hva du skal gjøre hvis du opplever akutte hendelser som stans. Alltid godt å være forberedt på det verste. Men husk, ingen forventer at du skal kunne noe når du begynner i praksis. Du er der for å lære :) 

Medisinsk sengepost er et sted man kan lære veldig mye. Dette blir sikkert en fin praksis.

Link to comment
Share on other sites

På enkelte avdelingar finns en blå knapp att trykk på ved stans (denne kan ibland gå ut til avdelingen og i enkelte tilfeller også til de som har er med i trauma/hjertestansberedskapen). Men hør med din kontaktaykpleier hva som gjelder på akkurat den avdelingen. Få også gjennomgang på akuttrallan. Hvor den finnes etc. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy