Cathrine Posted December 21, 2017 Report Share Posted December 21, 2017 Leser i Sykepleien at vi er flinkere til å beskytte pasientene enn oss selv mot norosmitte. De mener det kan være fordi smitten er i miljøet, og kommer med et eksempel der så og si alle ansatte ble smittet og tror en kaffekolbe med kran kan ha vært synderen. Akkurat denne kaffekolben var det kun de ansatte som tok på, men synes det er rart på generelt grunnlag at pasientene skulle være mindre utsatt for smitte hvis det er i miljøet. Jeg har aldri opplevd norovirusutbrudd der jeg har jobbet. Hvordan er det med dere, noen her som er blitt smittet på jobb? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nonmaleficence Posted December 22, 2017 Report Share Posted December 22, 2017 Kan vel kanskje også skyldes en misoppfatning om at håndsprit dreper alt av mikrober. Håndvask med såpe er førstevalget ved Noro. Noro er sterkt smittefarlig, så dårlig utført håndhygiene (ikke vasker hendene i 45sek-1min) kan også være en synder når Noro er i miljøet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted December 22, 2017 Author Report Share Posted December 22, 2017 Ja det kan jo være at ikke alle er klar over at håndsprit ikke dreper noroviruset, at det på den måten er mer i miljøet enn det man kunne håpe på. Men rart de klarer å beskytte pasientene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.