Cathrine Posted January 6, 2018 Report Share Posted January 6, 2018 Vet at det anbefales å sette butt ende inn først for å unngå at den kommer i retur. For meg føles det veldig feil, tenker også at det må være ubehagelig. Stort sett går det greit å sette den spisse enden inn synes jeg. Det er vel kun babyer jeg har opplevd at det har kommet i retur, men de har begynt å trykke når jeg har satt den inn. Hvordan setter dere supp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Diana Posted January 7, 2018 Report Share Posted January 7, 2018 Jeg sette butt enden først. endetarmen sugs med Jeg sette butte enden først. Tarmen sugs med sammentrekninger supositoren og det er enklere hvis spisse ende kommer etterpå. Pasienten må legge rundt venstre med høyre beina bøyd over venstre beina. Man trykker høyre rumpeball og å sette suppositoren med butte enden først, som jeg synes at det gjørdes. Man bør unngå avføringen(haster) rett etterpå sett vi suppositoren. supositoren og det er enklere hvis spiss ende kommer etterpå. Pasienten må legge rundt venstre siden med høyre beina bøyd over venstre beina. Man trekker den høyre rumpeballen og å sette suppositoren med butte enden først, som jeg synes at det gjøres. Man bør unngå avføringen(haster) rett etterpå å sette suppositoren. Hvis du har noe tviler med teksten si ifra meg jeg!! Jeg beherske ikke så mye norsk ennå!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Florry Posted January 7, 2018 Report Share Posted January 7, 2018 Setter med butt ende først. Hvis det er "skarpe" kanter, flater jeg dem litt ut med fingeren før jeg setter den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Guest Posted March 15, 2018 Report Share Posted March 15, 2018 Hva med vagitorier, skal de også settes med den butte enden først? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cathrine Posted April 3, 2018 Author Report Share Posted April 3, 2018 I følge Sykepleien er det gjort flere undersøkelser om temaet, men det er fortsatt ikke enighet om hvilken vei det er best å sette en stikkpille. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts